۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۵۲۲۴۳۲
حجت الاسلام مقنی:

نخستین بار نمایندگان رقابت های بین المللی قرآن کریم اعلام خواهد شد

معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برای نخستین مرتبه، اسامی نمایندگان ایران در رقابت‌های بین‌المللی قرآن کریم، در اختتامیه مسابقات سراسری قرآن در روز ۱۸ شهریور و در عید غدیر اعلام می‌شود.
چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه

حجت الاسلام علی مقنی، معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه اظهار داشت: این دوره از رقابت های ملی قرآن کریم از روز گذشته با حضور 900 نفر از برگزیدگان قرآنی 31 استان کشور در مجتمع شهید کاظمی ارومیه آغاز بکار کرده است و تا 26 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: امسال برای نخستین مرتبه، اسامی نمایندگان ایران در رقابت‌های بین‌المللی قرآن کریم، در اختتامیه مسابقات سراسری قرآن در روز 18 شهریور و در عید غدیر اعلام می‌شود.

حجت الاسلام مقنی خاطرنشان کرد: همچنین امسال برای نخستین بار  یک سرپرست یا استاد راهنما و نخبه به همراه هر تیم از هر استان به مسابقات اعزام شده و در کنار تیم قرآنی، رسالت خود را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به پویش وقف مشارکتی قرآنی و راه اندازی سامانه *780*114# بخوان شاد باشیم" گفت: همزمان با چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه، طرح ملی پویش ایجاد وقف قرآنی به منظور توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه های قرآن کریم در سطح جامعه اسلامی با محوریت استان آذربایجان غربی و با هدف بهره گیری از سرمایه های خرد اقشار مختلف مردم در ایجاد موقوفات نوین قرآنی به شکل دسته جمعی آغاز شده است.

معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم، تجلیل از اساتید پیشکسوت قرآنی، راه‌اندازی کمپین"و رونمایی کتاب"ارومیه" برای معرفی شهر و استان آذربایجان‌غربی نیز پیش‌بینی شده است.

حجت الاسلام مقنی با تاکید بر توجه به جذابیت‌های بصری در این دوره از مسابقات اظهار داشت: با توجه به اینکه این مسابقات به صورت زنده از شبکه قرآنی و شبکه استانی پخش می‌شود، تلاش شده که با بهترین جلوه به مردم نمایش داده شود/۹۳۶/ت۳۰۲/خ

 

 

ارسال نظرات