۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۵۲۲۴۳۷
آیت الله مجتهد شبستری:

وظیفه دولت‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان حمایت از مظلومان است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جنایات کشورهای مختلف علیه مسلمانان، گفت: وظیفه دولت های اسلامی و ملت های مسلمان این است که به داد مظلومان برسند، روحانیان باید در مساجد مردم را از فجایعی که علیه مسلمانان رخ می‌دهد آگاه کنند.
آیت الله شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن مجتهد شبستری، عضو جلس خبرگان رهبری در درس خارج خود که صبح امروز یکشنبه در حوزه علمیه آیت الله ایروانی(ره) برگزار شد با اشاره به مشکلات مسلمانان جهان، گفت: مستکبران تلاش می کنند به هر راه ممکن اسلام ستیزی انجام دهند، ایادی داخلی نیز مغرضانه و آگاهانه و برخی ناآگاهانه آب به آسیاب آنان می ریزند.

وی افزود: در آن کشورهایی که زمینه درگیری فیزیکی وجود ندارد استکبار از راه جنگ نرم وارد می شود مانند جمهوری اسلامی ایران، از این رو اهمیت تبلیغ دین و امر به معروف و نهی از منکر بیش از هر زمان احساس می شود، تبلیغ اسلام ناب و اسلامی که عاری از التقاط است امروز بسیار مهم و ضروری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در آن محیط ها و کشورهایی که استعداد درگیری وجود دارد، استکبار وارد عمل می شود. 70 درصد از جمعیت 60 میلیونی کشور میانمار بودایی هستند و در میان اقلیت ها مسلمانان تعداد بیشتری دارند. براساس آمار حدود 6 میلیون جمعیت این کشور مسلمان هستند، ولی چون حاکمیت آن بودایی است مسلمانان از ابتدا تحت آزار و اذیت قرار می گرفتند. اخیرا به بهانه ای که یک بودایی کشته شده چند صد نفر از مسلمانان کشته شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنان بسیاری از خانه های مسلمانان را آتش زده و به این دلیل مسلمانان به کشورهای مجاور از جمله بنگلادش مهاجرت کردند، قریب به دو میلیون نفر به دیگر کشورها رفتند، وظیفه دولت های اسلامی و ملت های مسلمان این است که به داد مظلومان برسند، روحانیان باید در مساجد مردم را از این فجایع آگاه کنند و البته ظاهرا وزارت خارجه اعتراضی به سازمان ملل داشته ولی کافی نیست و باید سازمان کنفراس اسلامی وارد عمل شده و نگذارند مسلمانان بی خانمان شوند.

وی افزود: امروز مسلمانان یمن تا حدی تجهیزات دارند تا با رژیم عربستان و دولت های مخالف که در رأس آنان امریکا است مبارزه کنند، اما مردم میانمار اینگونه لوازم را ندارند، ما این فجایع را رسما محکوم می‌کنیم./811/۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات