۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۲۲۴۵۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

طلاب در کنار تعلیم دین، تقوا و زی طلبگی داشته باشند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حوزه باید علم تولید کرده و طلبه‌­ها درس بخوانند و تحقیق و پژوهش کنند تا بتوانند سیره امام حسین(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) را زنده نگه دارند.
فرحانی

به گزارش خبرگزاری راسا در اهواز، آیت الله عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شنبه در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه باقرالعلوم رامهرمز اظهار داشت: خوشبختانه در حوزه علمیه رامهرمز تیم کاری بسیار خوب در حال انجام وظیفه است و این نشان از توانمندی مدیریت این حوزه دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شیعه نتیجه دو انقلاب است؛ یکی انقلاب امام حسین(ع) و دیگری انقلاب امام باقر(ع) که تمدن شیعی را پایه‌گذاری کردند.

آیت الله فرحانی در ادامه افزود: امام حسین(ع) انقلاب سیاسی کرد و امام باقر (ع) انقلاب علمی و فرهنگی کرد و پیامبر(ص) هردو انقلاب را پیشاپیش تائید کرده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ما باید از اسلام ناب در مقابل شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی دفاع کرده و هوشمندانه عمل کنیم.

آیت الله فرحانی خاطرنشان کرد: اگر علمای برجسته و حوزه‌های علمیه نبودند ما امروز نمی‌توانستیم کلام شیعی را داشته باشیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: حوزه باید علم تولید کند و طلبه‌­ها باید درس بخوانند و تحقیق و پژوهش کنند تا بتوانند انقلاب امام حسین(ع) و امام باقر(ع) و امام صادق(ع) را زنده نگه دارند.

استاد حوزه علمیه گفت: طلبه‌­ها  باید امروز مکتب فقهی و اصولی امام و مکتب فلسفی علامه طباطبایی را ترویج دهند و مردم را با این اصول آشنا کنند.

آیت الله فرحانی در پایان ابراز داشت:طلبه ها باید دو رسالت را انجام دهند،؛ نخست اینکه مبلغ خوبی باشند و دوم عالم و فقیه باشند و در کنار درس باید روحانی بمانند و بوی روحانیت و تقوا بدهند و در میان مردم اعتماد ایجاد کنند./۹۴۵۳/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات