۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۲۲۴۹۹
امام جمعه تبریز:

مسجد خاستگاه اصلی مقابله با جنگ نرم است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم حرکت بر مدار وحدت، یکدلی و همدلی را لازمه موفقیت مساجد در اجرای برنامه های موثر فرهنگی عنوان کرد و گفت: احیای نقش و کارکرد حقیقی مساجد ضرورت دارد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار فعالان مسجد الصادق(ع) تبریز، اظهار داشت: دشمنان اسلام و تشیع همواره به دنبال خالی شدن مساجد از حضور جوانان و نخبگان جامعه هستند.
وی با بیان این‌که فعالان مسجدی هر یک به نوبه خود رسالتی خطیر در جذب جوانان به مساجد دارند، خاطرنشان کرد: تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان چالش اصلی و مهم کشور در مقطع کنونی است، هر چند مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیز به نوعی با مسائل فرهنگی ارتباط دارد.
امام جمعه تبریز افزود: آثار زیان‌بار جنگ نرم دشمنان علیه نظام اسلامی ایران بسیار خطرناک و مخرب‌تر از جنگ نظامی است، چراکه به صورت آرام بنیان خانواده ها را درگیر کرده و پایه های نظام را سست می کند و امروز بدخواهان جهان اسلام به دنبال تغییر سبک زندگی مردم هستند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، مسجد را خاستگاه اصلی مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان دانست و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و آفت‌هایی که امروز در برخی مساجد مشاهده می شود؛ عدم وحدت و همگرایی نهادهای متولی امور مساجد بوده که همین مسأله منجر به عدم کارایی لازم مساجد در محلات شده است.
وی حرکت بر مدار وحدت، یکدلی و همدلی را لازمه موفقیت مساجد در اجرای برنامه های موثر فرهنگی عنوان کرد و گفت: اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و عقیدتی در راستای ترویج فرهنگ غنی اسلامی لازمه احیای نقش و کارکرد حقیقی مساجد در عصر حاضر است، در غیر این صورت تنها کاربرد مساجد در مجالس ترحیم و عزا خلاصه خواهد شد.
امام جمعه تبریز اجرای برنامه های مختلف، متنوع و خلاقانه در عرصه های فرهنگی و اجتماعی در مساجد را ضرورتی مهم برای جذب جوانان دانست و افزود: با توجه به هجمه های وسیع دشمنان علیه مردم و به ویژه جوانان ایران اسلامی، مساجد می توانند نقش بسیار اثرگذاری در مقابله با تهدیدات نرم دشمنان داشته باشند.
وی با بیان این‌که هر یک از مساجد پایگاهی برای مقابله با توطئه های فرهنگی و عقیدتی دشمنان محسوب می شوند، افزود: در شرایطی که استکبار جهانی با بهره‌مندی از رسانه‌های مختلف گروهی و هزاران کانال و شبکه اجتماعی به دنبال تخریب باورهای دینی و شیعی مردم است، بی تفاوتی فعالان مسجدی جایز نیست.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ترویج فساد و فحشا، اعتیاد، سبک زندگی غربی و ایجاد بدبینی نسبت به آینده و مسؤولان نظام و تخریب شأن و جایگاه ولایت فقیه را از جمله توطئه های دشمنان در قالب جنگ نرم دانست و گفت: بصیرت به معنی شناخت لحظه ها و عمل به موقع است که بایستی سرلوحه تمامی برنامه های مسجدی باشد./935/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات