۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۵۲۲۵۱۹
معاون آموزشی و تربیتی جامعه الزهرا خبر داد؛

فراهم شدن امکان تحصیل گسترده بانوان در جامعه الزهرا

معاون آموزشی و تربیتی جامعه الزهرا(س) از فراهم شدن تحصیل گسترده بانوان در این مرکز حوزوی و در سطوح مختلف خبر داد.
حاجی زاده _ جامعه الزهرا آزمون ورودی سطح ۳ و سطح ۴ حوزه های علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا حاجی زاده، معاون آموزشی و تربیتی جامعه الزهرا(س) در همایش پذیرفته‌شدگان سطح ۲ تمام‌وقت خوابگاهی(نیمسال اول و دوم) جامعه الزهرا(س) که ظهر امروز در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به شرایط تحصیل در این مرکز علمی و حوزوی گفت: در مجموعه جامعه الزهرا(س) امکان تحصیل گسترده بانوان در سطوح مختلف فراهم شده و  طلاب خواهر  در سطوح مختلف تا دکترا یا همان سطح چهار حوزه در این مکان مشغول به تحصیل هستند و خوابگاه جامعه الزهرا(س) تنها ویژه طلاب غیر بومی  و طلاب با حداکثر ۲۰ سال سن است.

وی با اشاره به شرایط تحصیل در سطح دو افزود: تحصیل در سطح دو، نیازمند گذاراندن 190 واحد درسی چهار سال زمان بوده و طلبه در هر نیم سال تحصیلی به طور میانگین باید ۲۴ واحد درسی را بگذارند و طلاب در طول تحصیل می توانند دو بار از مرخصی یک ساله استفاده کنند.

معاون آموزشی و تربیتی جامعه الزهرا(س) ادامه داد: غیبت در کلاس ها جز با هماهنگی مسؤولان آموزشی و خوابگاهی ممکن نیست و باید والدین در این زمینه با مسؤولان جامعه الزهرا(س) هماهنگ باشند.

حجت الاسلام حاجی زاده اظهار داشت: اگر کسی در طول تحصیل به دلایلی امکان ادامه حضور در جامعه الزهرا(س) را نداشت، می تواند از تحصیل مجازی و یا معرفی به حوزه های علمیه شهر خود استفاده کند.

وی با بیان این که طلاب باید در کنار اهمیت تحصیل به امر ازدواج نیز اهتمام داشته باشند، تصریح کرد: طلابی که در طول تحصیل خود ازدواج کنند، مجاز به استفاده از بخش خاصی از خوابگاه به مدت دو نیمسال هستند.

معاون آموزشی و تربیتی جامعه الزهرا(س) گفت: بعد از نخستین نیمسال تحصیلی، طلابی که از لحاظ علمی حائز رتبه های برتر می شوند، می توانند در مدرسه ای به نام «استعداد های برتر» تحصیل کنند که در آنجا به صورت گسترده و ویژه آموزش می بینند.

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این که زندگی خوابگاهی به دلیل جمعیت زیاد مشکلات و گرفتارهای خاص خود را دارد، یادآور شد: طلاب باید در این زمینه با صبوری برخورد کرده و سعی کنند از محیط زندگی خوابگاهی برای تقویت روحیه معنوی خود بهره ببرند و تزکیه نفس را در کنار تحصیل به صورت همزمان داشته باشند و والدین نیز باید در این زمینه مشوق فرزندان خود بوده و فرزندانشان را در امر تحصیل حمایت و راهنمایی کنند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات