۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰
کد خبر: ۵۲۲۵۶۲
مطالبات جامعه قرآنی از وزیر ارشاد؛

دولت بار قرآنی کشور را به روی دوش مردم بگذارد

دبیر کارگروه قرآن قرارگاه خاتم‌ الاوصیا گفت: دولت نمی تواند همه بار قرآن را بردارد و بخش عمده بار قرآنی کشور به دوش مردم است و اگر این بخش حمایت شود هم بار دولت کم می شود هم کیفیت کار در حوزه مردمی بالا می رود.
خواجه پیری

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، محمدعلی خواجه ‌پیری، دبیر کارگروه قرآن قرارگاه خاتم‌ الاوصیا با اشاره به مطالبات جامعه قرآنی از وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مشکل عمومی جامعه قرآنی عدم حمایت از بخش مردمی است.

وی با بیان اینکه حمایت دولت از موسسات قرآنی نزدیک به صفر رسیده است، خاطرنشان کرد: موسسات بسیاری در کشور در حال تعطیلی هستند یا در مشکلات مالی و غیر مالی سختی به سر می برند.

خواجه پیری با بیان اینکه حرکت وزارت ارشاد در جهت بیمه قرآنی عناصر فعال قرآنی مطلوب نیست، اظهار کرد: هم افزایی و همگرایی ارشاد با موسسات قرآنی در جهت رفع مشکلات مالی و حمایت های قانونی در این راستا ضروری به نظر می رسد.

دبیر کارگروه قرآن قرارگاه خاتم‌ الاوصیا با اشاره به پیگیری تخصیص بودجه به موسسات و نهادهای قرآنی از سوی وزیر ارشاد تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال جدید هیچ بودجه قرآنی تخصیص داده نشده در سال قبل از 200 میلیارد تومان، ده میلیارد فقط تصویب شده که مشکلات جدی را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه امیدواریم ایشان با حسی که با قرآن دارند این مسائل را پیگیری کنند، ادامه داد: در حوزه سیاستگذاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی مسئول اصلی است و وزیر عضوی از شورا می باشد در حالی که هنوز مصوبات شورا که از مطالبات جدی جامعه قرآنی می باشد محقق نشده است.

خواجه پیری با بیان اینکه البته این ضعف از سوی اعضای شورا نیز احساس می شود چراکه خیلی از دستورات بر روی زمین مانده است، افزود: همچنین لازم است هر کدام از اعضا در نظام اداری خودشان مانند وزیر آموزش و پرورش در حوزه کاری خود، وزیر علوم و وزیر بهداشت و درمان نیز در حوزه وزارتی خودشان اقدامات لازم را انجام دهند.

دبیر کارگروه قرآن قرارگاه خاتم‌ الاوصیا با بیان اینکه امروز مقام معظم رهبری به حمایت از بخش مردمی تاکید می کنند، گفت: معلوم است که دولت نمی تواند همه بار قرآن را بردارد و بخش عمده بار قرآنی کشور به دوش مردم است و اگر این بخش حمایت شود هم بار دولت کم می شود هم کیفیت کار در حوزه مردمی بالا می رود./۱۳۲۵/۱۰۲/خ

ارسال نظرات