۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۵۲۲۵۹۰
آیت الله خاتمی:

کار نماز جمعه احیای سبک زندگی و روشنگری سیاسی است

امام جمعه موقت تهران احیای نماز جمعه را یکی از مهم ترین برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: هم اکنون نماز جمعه در حدود ۹۰۰ منبر برگزار می شود.
نشست خبری آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیتالله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری امروز در حاشیه نشست رسانه ای تشریح سومین اجلاس رسمی دوره پنجم خبرگان در گفت وگو با خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله طالقانی، به اهمیت  و کارکرد نماز جمعه، اثرگذاری و افزایش رشد سیاسی و دینی مردم را از برکات آن دانست.

وی افزود: نماز جمعه در عمل کارایی خود را به عنوان یک نعمت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داده است، نماز جمعه در دوران گوناگون نقش ویژه ای در بسیج مردم داشته است که شامل دوره دفاع مقدس، حوادثی همانند زلزله و غیرآن، انتخابات و حضور مردم در صحنه می شود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: کیست که انکار کند که منبر نماز جمعه در این عرصه ها اثرگذار نبوده است؟ منبر نماز جمعه در این عرصه ها روشنگری و تببین کرده و بسیج مردم را در پی داشته است.

وی احیای نماز جمعه را یکی از مهم ترین برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: هم اکنون نماز جمعه در حدود 900 منبر برگزار می شود، رهبر معظم انقلاب تعبیر تریبون نمی کنند بلکه 900 منبر جمعه در روزهای جمعه دعوت به تقوا، معنویت و رشد سیاسی می کند.

آیت الله خاتمی با بیان این که رشد سیاسی در نماز جمعه همانند کلاسی عمومی است، ابراز داشت: مردم در نماز جمعه در جریان مسائل سیاسی روز قرار می گیرند، در مجموع نماز جمعه یک موهبت الهی بسیار مهم است.

وی با تأکید بر ضرورت الگوگیری امامان جمعه از بزرگانی همچون آیت الله مشکینی عنوان کرد: این بزرگان آنچه که دارند برگرفته از فقه و روایات است، نماز جمعه نمازی عبادی و سیاسی است و این ابعاد باید مورد توجه باشد، دعوت به تقوا در نماز جمعه تشریفاتی نیست بلکه باید به عنوان مصداق و سبک زندگی باشد.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خدا در زندگی مردم باید وجود داشته باشد، در بخش دیگر این این عمل عبادی سیاسی باید مسائل سیاسی داخلی و جهان اسلام تبیین شود، نماز جمعه الگو نماز جمعه ای است که در بعد عبادی و سیاسی کامل باشد.

وی اضافه کرد: در بعد سیاسی چون امام جمعه مشروعیت خود را از ولی فقیه دارد تیتر مسائل سیاسی را باید از رهبر معظم انقلاب بگیرد و به تبیین آن ها بپردازد./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات