۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۵۲۲۵۹۹
امام جمعه تبریز:

نیازمند ایده‌های خلاق در عرصه فرهنگ هستیم

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند استراتژی واحد، اصولی و هدفمند فرهنگی در جامعه هستیم.
حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جمع مردم سراب با بیان این‌که توطئه‌های فرهنگی و عقیدتی دشمنان با هدف اجرای طرح براندازی از درون نظام اسلامی اجرایی می شود، اظهار داشت: دشمنان از تهاجم نظامی علیه ایران ناامید شده‌اند.
وی با اشاره به این‌که هرگونه تهدید نظامی دشمن با پاسخ کوبنده نیروهای مسلح همراه خواهد بود، خاطرنشان کرد: دشمنان خود نیز به این حقیقت مهم آگاه هستند که به لحاظ نظامی نمی‌توانند به اهداف شومشان برسند، از این رو به دنبال جنگ نرم و تهاجم فرهنگی علیه باورها و اعتقادات مذهبی مردم هستند.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که دشمنان اسلام و تشیع با دسیسه‌های مختلف سعی دارند میان ملت و نظام اسلامی جدایی بیاندازند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران برخاسته از اعتقادات دینی مردم است، از این رو استکبار سعی دارد با تضعیف مبانی دینی و پایبندی مردم به اصول اسلامی زمینه لازم برای توطئه‌چینی را فراهم کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ترویج سبک زندگی غربی در ممالک اسلامی را از دیگر توطئه های دشمنان دانست و گفت: دشمنان به این نتیجه رسیده اند که ترویج فرهنگ مد و مدگرایی و تلاش برای از بین بردن حجاب و عفاف در میان جوامع اسلامی زمینه لازم برای بروز دیگر ناهنجاری های اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی را فراهم می کند.
وی با انتقاد از این‌که در خیابان‌های برخی کلان‌شهرها با استفاده ابزاری از برخی افراد، فرهنگ برخاسته از غرب تبلیغ می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند استراتژی واحد، اصولی و هدفمند فرهنگی در جامعه هستیم، بایستی برنامه‌ریزی نهادهای فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم با همگرایی همراه باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که مبارزه با نفوذ فرهنگ غرب باید با روش‌های جدید همراه باشد، گفت: دیگر روش‌های سنتی کارساز نیست، بایستی از ایده‌ها نو، خلاقانه و مبتکرانه نسل جوان و متعهد جامعه برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب بهره گرفته شود./935/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات