۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۵۲۲۶۰۹
به همت جامعه المصطفی؛

همایش بین‌المللی «غدیر از دیدگاه اهل سنت» در تبریز برگزار می‌شود

مدیر مرکز جامعه المصطفی العالمیه واحد تبریز گفت: همایش بین‌المللی «غدیر از دیدگاه اهل سنت» در آستانه فرا رسیدن عید بزرگ ولایت و امامت در تبریز برگزار خواهد شد.
جامعه المصطفی العالمیه

حجت الاسلام والمسلمین علی بخت آور، مدیر مرکز جامعه المصطفی العالمیه واحد تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از برگزاری همایش بین‌المللی «غدیر از دیدگاه اهل سنت» در آستانه فرا رسیدن عید بزرگ ولایت و امامت خبر داد و اظهار داشت: این همایش با حضور علمای برجسته جهان اسلام همراه خواهد بود.
وی با بیان این‌که همایش به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی و مرکز جامعه المصطفی العالمیه واحد تبریز و با همکاری دانشگاه تبریز و دیگر نهادهای حوزوی و دانشگاهی برگزار خواهد شد، گفت: این همایش سه شنبه هفته جاری چهاردهم شهریور از ساعت 10 تا 12:30 در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.
حجت الاسلام والمسلمین بخت آور با بیان این‌که نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز سخنران ویژه همایش است، گفت: صدها روحانی شیعه و اهل سنت با 60 ملیت غیرایرانی میهمان همایش هستند که طی آن به بررسی حقانیت ولایت مولای متقیان حضرت علی(ع) پرداخته خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از ابراز علاقه بسیاری از جوانان کشورهای منطقه به ویژه مردم شیعه ساکن در کشورهای همسایه شمالی ایران در مرکز جامعه المصطفی(ص) تبریز خبر داد و گفت: این علاقه برای حضور در جامعه المصطفی(ص) تبریز چشم گیر و قابل توجه است، از این رو توسعه و گسترش این مجموعه لازم است.
مدیر مرکز جامعه المصطفی العالمیه واحد تبریز با تأکید بر این‌که نماینده ولی فقیه در استان و مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی بر ضرورت توسعه فعالیت های این مرکز حوزوی تأکید دارند، افزود: امروز از کشورهای ترکیه، آذربایجان و روسیه خواهران خواستار ایجاد بستری برای تحصیل علوم دینی در تبریز هستند.
مدیر جامعه المصطفی(ص) تبریز با اشاره به برکات طلاب غیر ایرانی در ترویج معارف دینی، ادامه داد: امید است طلاب این مجموعه بعد از تحصیل و کسب معارف دینی به تلاش در منطقه برای ترویج معارف بپردازند و برکات آن ها در منطقه و جهان قابل مشاهده شود./935/
ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات