۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۵۲۲۶۲۴
هویت طلبگی(۲۷)

تفقه در دین، تهجد و زمان شناسی سه شرط هویت طلبگی

مشاور مدیر حوزه های علمیه کشور تفقه در دین، تهجد طلبگی و زمان شناسی را سه شرط مهم هویتی طلاب دانست و بر توجه به آنها تأکید کرد.
حجت الاسلام فرخفال

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه عنوان کرد: آغاز سال تحصیلی در واقع آغاز یک مجاهدت علمی، اخلاقی و اعتقادی است.

وی افزود: طلابی که وارد حوزه های علمیه می شوند باید نسبت به جایگاهی که حوزه در هدایت فکری، فرهنگی، اعتقادی، معرفتی و اخلاقی جامعه دارد آگاهی داشته و در مسیر سربازی امام زمان(عج) گام بردارند.

مشاور مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: تفقه در دین یکی از مهم‌ترین وظایف طلاب است و آنها باید در مسیر تحصیل خود به این موضوع توجه جدی داشته باشند چراکه رسیدن به قله های بلند علم و معرفت نیازمند تلاش و مجاهدت فراوانی است.

وی تهجد طلبگی و توجه به تهذیب و اخلاق را یکی دیگر از شاخصه های هویت طلبگی دانست و خاطرنشان کرد: تهجد و توجه به تهذیب و اخلاق سبب می شود تا طلاب در بعد معنوی و اخلاقی رشد کرده و با ایجاد فضائل اخلاقی در درون خود و از بین بردن رذائل اخلاقی، شخصیت معنوی خود را شکل دهند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال اضافه کرد: آگاهی به زمان سومین عنصری است که باید در زندگی یک طلبه نمود داشته باشد چراکه زمان شناسی و اطلاع نسبت به شرایط زمانی می تواند در انتخاب مسیر صحیح به طلاب کمک فراوانی کند.

وی ادامه داد: این زمان شناسی سبب می شود تا طلاب، علم و فقه را در مسیر صحیح خود و با توجه به زمان و موقعیت جهانی اسلام و نیازهای روز استفاده کنند.

مشاور مدیر حوزه های علمیه کشور تأکید کرد: این سه عنصر جدی می تواند به تأثیرگذاری طلاب و حوزه های علمیه در عرصه های مختلف منجر شود و عدم توجه به هرکدام از آنها می تواند مشکلاتی را در مسیر رسیدن به کمال و تعالی ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در پایان خاطرنشان کرد: از فضلا و اساتید حوزه انتظار داریم که در رونق بخشیدن به این سه عنصر مهم طلبگی اهتمام جدی داشته باشند تا تأثیرگذاری طلاب ما در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اعتقادی و اخلاقی بیش از پیش باشد./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات