۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۲۲۶۶۷
دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی:

مراسم غدیر باید به سبک عاشورایی برگزار شود

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی با بیان اینکه متاسفانه آن طور که باید به غدیر پرداخته نشده است، گفت: باید مراسم گرامیداشت غدیر نیز به سبک عاشورایی برگزار شود و همه تلاش کنیم جامعه را با سیره و روش امام علی(ع) آشنا کنیم.
نبئی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام هادی نبئی، دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امروز امر غدیر که مظلوم واقع شده است باید احیا شود.

وی گفت: پیامبراکرم(ص) می فرمایند هر کسی که فضائل امام علی(ع) را بشنود خداوند گناهان گوشش را می آمرزد و هر کسی که فضائل امام علی(ع) را بنویسد و تا چیزی از آن نوشته باقی مانده باشد خداوند گناهان دست او را می آمرزد.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی با بیان اینکه فرهنگ غدیر امام علی(ع) باید در جامعه گسترش پیدا کند، افزود: یکی از وظایف ما این است که غدیر را احیا و آن را عاشورایی برگزار کنیم.

حجت الاسلام نبئی تصریح کرد: متاسفانه آن طور که باید به غدیر پرداخته نشده است و باید غدیر نیز به سبک عاشورایی برگزار شود و جامعه را با سیره و روش امام علی(ع) آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه غدیر مغفول واقع شده است، ادامه داد: باید غدیر را عاشورایی و عاشورا را غدیری برگزار کنیم و هر دو را به مهدویت پیوند بزنیم.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی با بیان اینکه بنیاد بین المللی غدیر کشور با دادن فراخوان پنجمین جشنواره ملی آثار دانشجویی در حوزه غدیر را برگزار می کند، خاطرنشان کرد: همه دانشجویان دانشگاه های کشور که در حوزه غدیر و امامت و ولایت دارای طرح های پژوهشی در حوزه غدیر، مقاله، پایان نامه و کتاب باشند می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

حجت الاسلام نبئی اظهار کرد: مهلت ارسال آثار این جشنواره تا یکم آذرماه سال جاری است و آثار برگزیده جشنواره در قالب مجموعه نفیس و ماندگار چاپ می شود.

وی افزود: همچنین ششمین جشنواره بین المللی شعر غدیر با موضوع حماسه غدیر، غدیر و امامت و ولایت، غدیر و پاسداری اهل بیت(ع)، غدیر و وحدت جهان اسلام و غدیر و نهج البلاغه برگزار می شود.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی افزود: مهلت ارسال آثار در این جشنواره تا پایان شهریورماه سال جاری تمدید شده است و علاقمندان می توانند آثار را به صورت فایل ضمیمه به نشانی پست الکترونیکی dobarehghadir6@gmail.com و یا به آدرس پستی دبیرخانه به نشانی تهران، بزرگراه شهید صدر، خیابان شهید بازدار(کامرانیه)، نبش کوچه ناهید، شماره 18 ارسال کنند.

حجت الاسلام نبئی با بیان اینکه موسس بنیاد غدیر آیت الله خضرعلی بوده و بعد از فوت وی نیز آیت الله صدیقی است، گفت: نماینده ولی فقیه در استان رئیس بنیاد غدیر در استان ها و ائمه جمعه رئیس بنیاد غدیر در  شهرستان ها هستند.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی با بیان اینکه اطعام دادن در روز غدیر سفارش شده است، عنوان کرد: درب هیأت های مذهبی در روز غدیر به نام امام علی(ع) باید باز باشد و باید از هر فرصتی برای زنده نگه داشتن غدیر استفاده کنیم.

حجت الاسلام نبئی با اشاره به اینکه در روز مباهله اجتماع روحانیون سطح شهرستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار می شود، تصریح کرد: همچنین همایش سادات و تجلیل از یک هزار نفر از سبزپوشان علوی استان در  روز ۲۳ ذی الحجه برگزار می شود.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ هزار پوستر با همت خیران در سطح استان توزیع شده است و تعداد زیادی بنر نیز طراحی شده که در سطح استان نصب می شود./۸۸۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات