۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۲۲۶۷۷
مسؤول نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خوزستان خبر داد؛

روادید ایران و عراق از ۲۰ شهریورماه صادر می‌شود/ زائرین حسینی از طریق شرکت های غیرقانونی اخذ روادید نکنند

مسؤول نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خوزستان گفت: زائران حسینی و مراسم بزرگ اربعین نباید از طریق شرکت‌های غیرقانونی و بدون مجوز اقدام به اخذ روادید کنند.
اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، سید محمدهادی جزینی‌زاده، مسؤول نمایندگی وزارت امور خارجه در خوزستان  با اشاره به آغاز نام‌نویسی در سامانه سماح از یکم شهریور ماه امسال اظهار داشت: از 20 شهریورماه نیز روادید به وسیله سفارت و کنسولگری‌های عراق مستقر در ایران صادر می‌شوند.

مسؤول نمایندگی وزارت امورخارجه در خوزستان با بیان این‌که روادیدها سه ماهه با یک ماه اقامت در کشور عراق و بدون درج ویژه اربعین حسینی صادر خواهند شد، گفت: دفاتر موقت صدور روادید در مناطق دواز‌ده‌گانه و 4 واحد سیار صدور روادید بنا به ضرورت در مناطق مورد نیاز از ابتدای مهرماه فعالیت خود را شروع می‌کنند.

مسؤول کمیته هماهنگی سیاسی و کنسولی ستاد ویژه اربعین خوزستان سفر به عراق بدون گذرنامه و روادید معتبر را ممنوع دانست و گفت: هم‌وطنان ایرانی با کارت ملی، شناسنامه یا دیگر اوراق هویتی نمی‌توانند از مرز ایران به مقصد عراق سفر کنند.

این مقام مسؤول با اشاره به ضرورت درخواست صدور روادید از طریق سامانه سماح سازمان حج و زیارت جهت جلوگیری از پرداخت هزینه‌های غیرمتعارف، بیان کرد: زائران حسینی نباید از طریق شرکت‌های غیرقانونی و بدون مجوز اقدام به اخذ روادید کنند.

جزینی زاده با رد خبرهایی مبنی بر لغو روادید با عراق، این اتفاق را مستلزم توافق میان ایران و این کشور دانست و خاطرنشان کرد: این توافق تاکنون تحقق نیافته و زائران درخواست روادید را به روزهای آخر موکول نکنند./9453/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات