۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۵۲۲۷۵۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد لرستان:

سواد رسانه ای اساس کار خبرنگاران است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان سواد رسانه ای را اساس کار خبرنگاران عنوان کرد و گفت: تقویت سواد رسانه ای مهم ترین عامل در موفقیت اصحاب رسانه در این حرفه است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت ‌الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، بعداز ظهر امروز در برگزاری نخستین دوره تخصصی خبرنگاری علم و فناوری که در فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، گفت: تقویت سواد رسانه ای مهم ترین عامل در موفقیت اصحاب رسانه در این حرفه است.

وی با اشاره به اینکه در عصر حاضر تسلط اطلاعات بر زندگی انسان حاکم است، افزود: اصحاب رسانه در این راستا نقش بسزایی بر دوش دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان نقش خبرنگاران در انعکاس واقعیت ها و آگاهی بخشی به جامعه اظهار داشت: در راستای ایفای نقش خبرنگاران سواد رسانه ای از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت سواد رسانه ای و تأکید بر ضرورت تقویت آن ادامه داد: این مهم در موفقیت خبرنگار در عصر حاضر نقش آفرین است.

حجت الاسلام حنان ابراز داشت: سواد رسانه ای در ایجاد خلاقیت در حرفه خبرنگاری، تسلط بر اخبار و اطلاعات اولیه نقش آفرین بوده و قدرت ارزیابی داشته باشد.

وی داشتن قدرت نقد و انتقاد به ویژه انتقاد سازنده را حاصل داشتن سواد رسانه ای خواند و گفت: سواد رسانه ای که پایه و اساس فعالیت خبرنگار است باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار داشت: برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی با محوریت مختلف در ارتقا و تقویت سواد رسانه ای خبرنگاران بسیار مهم است.

وی  با تأکید بر ضرورت حرکت و هدایت به سمت خبرنگاری علمی و تکیه بر تقویت سواد رسانه ای خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم در سراسر کشور باید به آن پرداخته شود.

حجت الاسلام حنان هدف از برگزاری این دوره آموزشی و تخصصی را مهارت ‌افزایی خبرنگاران و روابط عمومی ‌های مراکز علمی و فناورانه استان لرستان عنوان کرد.

گفتنی است، این دوره آموزشی علم و فناوری ویژه خبرنگاران با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد نخبگان استان لرستان برگزار شد./9459/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات