۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۵۲۲۷۶۱
آیت‌الله جنتی:

غدیر روز نجات بشر از ظلم و بی عدالتی است

رییس مجلس خبرگان رهبری فلسفه غدیر را احیای عدالت در زندگی بشری دانست و گفت: غدیر روز نجات بشر از ظلم و بی عدالتی است.
آیت الله جنتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری، امروز در جشنواره بین المللی شعر غدیر که در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد گفت: غدیر روز نجات بشر از ظلم و بی عدالتی است.

وی افزود: اینکه خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر(ص) می فرماید: اگر رسالتی که امروز بر دوش تو قرار دادیم به مردم ابلاغ نکنی همه رسالت تو بی فایده خواهد بود، چنین سخنی از خداوند متعال برای پیامبر(ص) سابقه نداشته است.

دبیر شورای نگهبان عنوان کرد: خلأ امروز جهان در نبود امیر المومنان علی(ع) است، در حال حاضر دنیا پر از ظلم شده و بشریت از آن به ستوه آمده است هر روز در یمن صدها و هزاران نفر از بزرگ و کوچک کشته شده و به خاک و خون کشیده می‎‌شوند.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: امروز بشر از مال و ثروت چیزی کم ندارد پس جای سوال است که چرا چنین جنایت می‌کنند، پاسخ به این سوال این است که امام علی(ع) را کم دارد، کسی که وجود او سرشار از توحید و عدالت است و زندگی خود را حتی تا بستر شهادت وقف این دو امر الهی کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امیر مومنان علی(ع) دشمن ظالم و یاور مظلوم بود، گفت: امروز چرا سازمان ملل و دستگاه‌های مدعی انسان دوستی از یمن حمایت نمی‌کنند.

آیت الله جنتی اضافه کرد: انصاف و عدالت را امام علی(ع) زنده می‌کند بنابراین فلسفه غدیر احیای عدالت در زندگی بشریت است.

وی ادامه داد: امام علی(ع) را باید در نهج البلاغه بشناسیم که می فرمایند: و َ لَقَدْ بَلَغَنِي اءَنَّ الرَّجُلَ مِنْهُمْ كَانَ يَدْخُلُ عَلَى الْمَرْاءَةِ الْمُسْلِمَةِ وَ الْاءُخْرَى الْمُعَاهِدَةِ فَيَنْتَزِعُ حِجْلَهَا وَ قُلُبَهَا وَ قَلاَئِدَهَا وَ رُعُثَهَا مَا تَمْتَنِعُ مِنْهُ إِلا بِالاِسْتِرْجَاعِ وَ الاِسْتِرْحَامِ ثُمَّ انْصَرَفُوا وَافِرِينَ مَا نَالَ رَجُلاً مِنْهُمْ كَلْمٌ وَ لاَ اءُرِيقَ لَهُمْ دَمٌ فَلَوْ اءَنَّ امْرَأً مُسْلِما مَاتَ مِنْ بَعْدِ هَذَا اءَسَفا مَا كَانَ بِهِ مَلُوما بَلْ كَانَ بِهِ عِنْدِي جَدِيرا،  شنيده ام كه يكى از آنها بر زن مسلمانى داخل شده و ديگرى بر زنى از اهل ذمّه و خلخال و دستبند و گردنبند و گوشواره اش را ربوده است و آن زن جز آنكه  از او ترحم جويد چاره اى نداشته است . آنها پيروزمندانه با غنايم بى آنكه زخمى بردارند، يا قطره اى از خونشان ريخته شود، بازگشته اند. اگر مرد مسلمانى پس از اين رسوايى از اندوه بميرد، نه تنها نبايد ملامتش ‍ كرد بلكه مرگ را سزاوارتر است.

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه هنر و شعر نقش تعیین کننده ای در معرفی واقعه غدیر دارد، خاطر نشان کرد: گاهی برندگی شعر و هنر از شمشیر هم بیشتر است چرا که غیرت را افزوده و احساسات را تهییج می‌کند.

آیت الله جنتی بیان داشت: شعر را در استخدام امیرمومنان امام علی(ع) مظلومان قرار دهید، قدرت شعر و شاعری نعمتی است که باید از آن برای خدمت انسان ها استفاده شود. باید علی را شناخته و در عدالت به او اقتدا کرد، بر اساس فرمایش امیرمومنان امام علی (ع) روزی فرا می رسد که بشر نجات خود را در پیروی از آنها ببیند.

وی در پایان گفت:‌امام راحل دنبال غدیر رفت که با مستکبرانی نظیر آمریکا و اسرائیل در افتاد و از مظلومانی از جمله فلسطین حمایت کرد، ایشان فلسطین را سرپا نگاه داشت، امروز هم حمایت های رهبر معظم انقلاب فلسطین را سرپا نگه داشته است؛ از این رو در مراسم مختلف که با حضور مهمانان خارجی برگزار می شود، از آثار امام آن مقدار که مناسب با مهمانان خارجی است به آنان هدیه بدهید./807/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات