۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۵۲۲۸۰۱
به همت بیناد بین المللی غدیر؛

ششمین مراسم جشنواره بین‌المللی شعر غدیر برگزار شد

ششمین مراسم جشنواره بین‌المللی شعر غدیر در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
عید غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ششمین مراسم جشنواره بین‌المللی شعر غدیر امروز با حضور آیت‌الله جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری و آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، مسوولان فرهنگی و شاعران داخلی و خارجی به همت بنیاد بین‌المللی غدیر در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در ابتدای مراسم یکی از قاریان مشهور به قرائت قرآن پرداخته سپس سرود جمهوری اسلامی نواخته شد همه حاضران به احترام این نوای حماسی به پا خواستند.

در ادامه مراسم حسین ظریف منش مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر ضمن خیرمقدم به همه مهمانان مراسم، گفت: پس از برگزاری 5 دوره از جشنواره غدیر به صورت داخلی امسال با بین‌المللی کردن جشنواره، فرهنگ غدیر در سطح دنیا بیش از گذشته گسترده شد.

وی افزود: در راستای برگزاری این جنشواره مجمع جهانی اهل بیت(ع)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجموعه حوزه هنری و جامعه المصطفی العالمیه با ما هکاری کردند که همین جا از آنان تقدیر و تشکر داریم.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر عنوان کرد: 600 اثر از 286 شاعر داخلی و 173 شاعر خارجی از 29 کشور به این جشنواره ارسال شد که نشان از استقبال شاعران نسبت به شعر آیینی غدیر دارد.

ظریف منش در پایان خاطرنشان کرد: امید که در سال‌‌های آینده این جشنواره رونق بیشتری داشته باشد و پیام غدیر به زبان شعر به جهان مخابره شود

در ادامه مراسم محمد رضا سنگری  دبیر علمی جشنواره بین المللی شعر غدیر طی سخنانی گفت: ما درباره شعر غدیر آثار بسیار زیادی را دریافت کردیم که به  هزار و ۷۰۰ قطعه می رسد که جای تقدیر دارد.
وی افزود: ما به عنوان شیعه امیرمومنان علی(ع) چند بار تا امروز این مفسر قرآن را مطالعه کردیم در حالی که ابن ابی الحدید معتزلی یا جورج جرداق مسیحی بارها و بارها این کتاب را مطالعه کردند.
سنگری اظهار داشت: غدیر می تواند دامنه خود را به سایر زمان ها بگستراند و در بعثت یا عاشورا از آن سخن گفته شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد:  شعر رساترین رسانه ای است که می تواند از غدیر به بهترین شکل سخن گوید.

همچنین در ادامه آیت الله جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری فلسفه غدیر را احیای عدالت در زندگی بشری دانست و گفت: غدیر روز نجات بشر از ظلم و بی عدالتی است.

در پایان مراسم آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امام علی(ع)  فرازمانی، فرامکانی، فرانژادی و فرامفهومی و دارای رنگ خدا است، گفت: امروز  بشر تشنه ایثار و صبر امیرمومنان امام علی (ع) است.

بنابراین گزارش در این مراسم شاعران برگزیده و مهمانان بین المللی به شعرخوانی پرداخته و در پایان از صاحبان آثار برگزیده تجلیل به عمل آمد./807/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات