۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۵۲۲۸۰۵
امام جمعه تبریز:

قرآن از کنج قفسه‌ کتابخانه‌ها بیرون آورده شود

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: باید قرآن را از کنج قفسه‌های کتابخانه بیرون آورد و در سطوح مختلف فردی و اجتماعی اجرایی کرد.
حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در اختتامیه مسابقات قرآنی وزارت نیرو در تبریز اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به برکت عمل به آموزه های قرآنی از سوی ملت به پیروزی رسیده است.
وی با بیان این‌که افتخار آفرینی نونهالان و نوجوانان قرآن‌آموز در سطح کشور و مجامع بین المللی مسأله‌ای بسیار ارزشمند در سایه نظام اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: امروز به برکت قرآن سراسر ایران اسلامی رنگ و بوی معنوی گرفته است؛ به یقین حضور پرشور جوانان در اعتکاف و اربعین و همچنین جانفشانی مدافعان حرم در دفاع از حریم ولایت در سایه فرهنگ قرآنی است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم موفقت کنونی نظام اسلامی در عرصه های داخلی و خارجی را به برکت حاکم شدن فرهنگ قرآنی دانست و گفت: اگر مسؤولان ارشد نظام در عرصه های بین المللی با اقتدار سخن می گویند و از حیثیت نظام دفاع می کنند همه به برکت قرآن و فرهنگ قرآنی است.
امام جمعه تبریز حفظ، قرائت، آشنایی با مفاهیم و تدبر و تفکر در آیات را مقدمه ای برای عمل به قرآن دانست و گفت: اگر تنها شعار قرآنی داده شود اما نتوانیم به احکام الهی کلام الله مجید عمل کنیم، نه تنها هیچ ثمری نخواهد داشت، بلکه منجر به گرایش عموم به امور تشریفاتی و بی‌محتوا در این زمینه خواهد شد.
وی با بیان این‌که بایستی قرآن را از کنج قفسه‌های کتابخانه بیرون آورد و در سطوح مختلف فردی و اجتماعی اجرایی کرد، افزود: اگر انقلاب اسلامی با عمل به آیات قرآن به پیروزی رسیده است، باید دانست که تداوم ارزش‌ها، اصول و آرمان‌های انقلابی نیز تنها با عمل به قرآن میسر خواهد شد.
گفتنی است، همزمان با اختتامیه مسابقات قرآنی وزارت نیرو در تبریز، با اهدای لوح و جایزه از نفرات اول تا سوم رشته های قرائت، حفظ، مفاهیم و احکام در بخش خواهران و برادران تجلیل به عمل آمد./935/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات