۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۵۲۲۸۱۲

نشست خبری احیای ایام غدیر در قم برگزار شد

نشست خبری احیای ایام غدیر با موضوع تبیین اهمیت برگزاری کاروان شادی و اقامه نماز جماعت روز غدیر در خبرگزاری فارس برگزار شد.
عید غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری احیای ایام غدیر با حضور حجج اسلام والمسلمین رفیعی و فرحزاد در خبرگزاری فارس قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به تبیین اهمیت غدیر پرداخت و گفت: قوام هر دین به استواری و استمرار آن است و روز غدیر زمان رسمیت بخشیدن به جانشینی امیرمؤمنان(ع) است.

وی افزود: جرقه اسلام در بعثت زده و در غدیر محکم شد و این دین در عاشورا آبیاری شده و در ظهور میوه آن چیده می شود و اگر یکی از این حلقه های چهارگانه کم رنگ شود، کل جریان لطمه می خورد.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: فعالیت علمی، فعالیت ترویجی و تبلیغی از مهم‎ترین وظایفی است که باید در عید غدیر انجام شود.

در ادامه نیز حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای جشن غدیر خاطرنشان کرد: همانگونه که مراجع و علما تأکید کرده اند، اهمیت غدیر از همه مسائل بیشتر است و امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) فدای ولایت و غدیر شدند و نیاز است تا به صورت ویژه به عید غدیر توجه شود.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از 700 کاروان شادی در سراسر کشور در جشن غدیر شرکت داشتند و امسال پیش بینی ما این است که بیش از هزار کاروان در این موضوع مهم سهیم باشند.

کارشناس دینی تصریح کرد: باید تلاش خود را در این راستا قرار دهیم که جشن غدیر و پیام غدیر جهانی شود و مردم جهان همانگونه که با امام حسین(ع) آشنا شده اند با غدیر نیز آشنا شوند./872/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات