۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۵۲۲۸۲۰
امام جمعه ایلام:

غدیر بزرگترین عید امت اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت: غدیر بزرگترین عید امت اسلامی است؛ زیرا در این روز دین خدا کامل و نعمت بر امت تمام شد و همه اینها با اعلان ولایت امیرمومنان از سوی نبی اکرم(ص) بود.
عید غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، عصر امروز در مسجد جامع شهر ایلام اظهار داشت: غدیر بزرگترین عید امت اسلامی است زیرا  در این روز دین خدا کامل و نعمت بر امت تمام شد و همه اینها با اعلان ولایت امیرمومنان از سوی نبی اکرم(ص) بود.

وی افزود: در سراسر جهان هستی همه نعمت های مادی و معنوی از سوی خدای سبحان است و خداوند در قرآن کریم به نعمت های مادی و معنوی فراوانی اشاره کرده است و نعمت های معنوی مراتب و درجاتی دارد که برترین آنها رسالت و امامت است.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: قرآن کریم از هر دو نعمت به منت یعنی نعمت سنگین و توان فرسایی که حمل و هضم آن دشوار باشد نه منت ربانی، یاد می کند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه پیامبران و امامان تایید کنندگان سعادت ابدی انسان هستند، گفت: فرشتگان با همه قداست و شرافتی که دارند تنها واسطه فیض هستند و نمی توانند هدایت و رهبری مستقیم جامعه را بر عهده بگیرند موجود کامل و جامعی که می تواند فیض الهی را معصومانه از خدا دریافت کند و معصومانه به جوامع بشری ابلاغ کند  و خود نیز معصومانه به آن عمل کند انسان کامل مانند پیامبر و امام است.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم بر نبوت و امامت که جامع آن دو ولایت است تکیه کرد و آن را منت بر بشر قرار داد در حالی که درباره آفرینش آسمان ها، زمین، بهشت و قیامت به منت یاد نکرد چرا که آسمان ها و زمین گرچه بزرگ است لکن در برابر نعمت های سنگین و توان فرسای رسالت و امامت کوچک است.

نماینده ولی فقیه در ایلام تاکید کرد: در قرآن کریم تنها درباره جریان غدیر خم و ولایت امیرالمومنین علی(ع) تعبیر منحصر به فرد اتمام نعمت آمده است که در اینجا خداوند می فرماید؛ که نعمتم را بر شما تمام کردم یعنی همانطور که نبوت و رسالت پیامبر اکرم(ص) کامل ترین نبوت و رسالت است و پس از آن نبوتی نیست  ولایت و امامت علی و اولاد علی نیز کاملترین ولایت و امامت است و پس از آن امامتی نیست.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: از دید قرآن کریم در غدیر خم که عید بزرگ ولایت است نعمت های معنوی الهی به بالاترین حد و نصاب خود رسیده است و چون نعمتی برتر از ولایت علی(ع) و اولاد علی(ع) نیست عید غدیر برترین اعیاد امت اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در پایان ابزار داشت: اعتقاد به ولایت تکوینی و تشریعی امامان معصوم(ع) و باور داشتن وساطت و شفاعت و وسیله بودن آنها از مهمترین برکاتی است که نصیب امت اسلامی شده است و باید قدر این برکت و نعمت بزرگ را دانشت و از آن حفاظت کرد./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات