۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۵۲۲۸۲۶
امام جمعه تبریز:

بهبود اقتصاد و معیشت مطالبه اصلی مردم است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: آنچه امروز نیاز کشور و مطالبه مردم از کارگزاران نظام است، بهبود اقتصاد و معیشت مردم است.
حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار مدیرعامل پتروشیمی تبریز با تأکید بر این‌که رونق اقتصاد کشور منجر به تولید و اشتغال می شود، اظهار داشت: انتظار مردم و مسؤولان از صنایع منطقه در سال اقتصاد مقاومتی، توسعه طرح های تولیدی برای ایجاد اشتغال است.
وی با اشاره به وجود امکانات مختلف در منطقه، بر تلاش مضاعف مسؤولان برای جذب سرمایه گذاری در صنایع آذربایجان تاکید کرد و افزود: طرح های جدید علاوه بر رفع بیکاری با ایجاد اشتغال، بر رونق و شکوفائی اقتصاد منطقه و کشور نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.
امام جمعه تبریز تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه مسؤولان به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را یادآور شد و تصریح کرد: آنچه امروز نیاز کشور و مطالبه مردم از کارگزاران نظام است، بهبود اقتصاد و معیشت مردم است، اگر به صنایع سنگین آذربایجان بها داده شود، اشتغالزایی گسترده‌ای حاصل خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این‌که سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در صورت اجرای دقیق هر یک منجر به تحولات عمیق و بنیادین اقتصادی در کشور خواهد بود، خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی یکی از ریشه‌های بروز ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی است.
وی با بیان این‌که دشمنان نظام اسلامی در حوزه فرهنگ و اقتصاد علیه ملت ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند، افزود: توسعه اقتصادی بدون توجه به فرهنگ محقق نخواهد شد، بنابراین مسؤولان نظام بایستی در کنار رفع مشکلات اقتصادی به دنبال بهبود فرهنگ جامعه و اصلاح الگوی مصرف نیز باشند.
همچنین درفشی، مدیرعامل جدید پتروشیمی تبریز نیز در این دیدار با اشاره به نقش مدیریت نوین در بهبود وضعیت اقتصادی این شرکت گفت: بار سنگین در کنار متخصصان سختکوش سبک تلقی می شود و تلاش  بر این است که یتوانیم پتروشیمی تبریز را به نگین برتر صنایع پتروشیمی ایران تبدیل کنیم. 
وی اجرای خط لوله اتیلن غرب از میاندوآب به تبریز را عامل موثر در ایجاد پروژه های جدید برای افزایش تولید و همچنین ایجاد اشتغال دانست و افزود: این طرح با 2150 میلیار ریال سرمایه گذاری در مسیر 154 کیلومتری  میاندوآب – تبریز اجرا و با انتقال سالانه 200 هزار تن اتیلن، ظرفیت تولید پتروشیمی تبریز 5/2  برابر افزایش می یابد./935/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات