۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۵۲۲۸۴۴

افتتاح نخستین دوره سطح چهار تخصصی مهدویت مرکز تخصصی موعود

مراسم افتتاحیه نخستین دوره سطح ۴ تخصصی مهدویت مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم با حضور برخی از شخصیت های حوزوی و کشوری در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.
مرکز تخصصی موعود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه نخستین دوره سطح 4 تخصصی مهدویت مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم شامگاه دوشنبه با حضور برخی از شخصیت های حوزوی و کشوری در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام جعفری معاون آموزش و پژوهش مرکز تخصصی موعود در سخنانی کوتاه با اشاره به اهمیت مباحث مهدویت، گسترش فعالیت های در زمینه مهدویت و حمایت از این فعالیت ها را ضروری دانست.

سپس حجت الاسلام پور سید آقایی رییس مؤسسه آینده روشن با اشاره به هجمه های سنگین دشمنان به مسأله مهدویت، بر ضرورت دفاع و پاسخگویی تأکید کرد و در عین حال اندیشه مهدویت را اندیشه ای مهاجم عنوان کرد و اظهار داشت: در زمینه مهدویت نباید در لاک دفاعی فرو برویم و کارها در پاسخگویی به شبهات خلاصه شود.

وی با بیان این که انتظار زمینه سازی برای ظهور است، خلاصه کردن انتظار و مهدویت در مبارزه با بهائیت و پاسخگویی به شبهات دیگران را  ظلم به این اندیشه دانست و بر ضرورت ترویج نگاه راهبردی به بحث مهدویت تأکید کرد.

در ادامه حجت الاسلام عباسی مسؤول دفتر هماهنگی امور مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزه علمیه با اشاره به مشکلات مراکز تخصصی، از مثبت تر شدن رویکرد شورای عالی و شورای گسترش با آمدن مدیریت جدید حوزه نسبت به مراکز تخصصی خبر داد.

وی با تشریح قوانین و ضوابط جدید مراکز تخصصی حوزه، خواندن فقه و اصول متناسب با رشته های مراکز تخصصی، برگزاری دروس فقه و اصول و خارج در مراکز تخصصی، اصلاح قوانین پایان نامه ها و تشکیل هیأت های علمی در مراکز تخصصی را از جمله این ضوابط برشمرد که برخی از آن ها اجرا شده و برخی دیگر در دستور کار است.

در پایان برنامه نیز سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رییس سابق ستاد کل نیروهای مسلح با بیان خاطراتی از دوران انقلاب، به سختی های به ثمر نشستن انقلاب اسلامی اشاره کرد و جمهوری اسلامی را نعمتی بزرگ از سوی خداوند متعال به جامعه دانست.

وی با تأکید بر این که انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن با هر رنجی باید حفظ شود، تدوام انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نیازمند مجاهدت در عرصه های گوناگون دانست.

گفتی است، دوره سطح 4 تخصصی مهدویت مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد، این مرکز تخصصی در خیابان صفائیه، کوچه 25 پلاک 27 واقع شده است./1323/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات