۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۵۲۲۸۶۱
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

نجات بشریت درگرو تبعیت از ائمه اطهار است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان در برابر علم ملکوتی ائمه اطهار(ع) وظایفی دارد، گفت: انسان اگر بداند علم امامان معصوم(ع) ملکوتی است وظیفه دارد که از آنان تبعیت کند؛ چرا که نجات بشریت در گرو تبعیت از ائمه اطهار(ع) است.
استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد و مفسر قرآن کریم، شب گذشته در مسجد امیر(ع)، گفت: کتاب شریف نهج البلاغه تنها شامل بخشی از سخنان، نامه‌ها و سخنرانی‌های حکیمانه مقدس وجود حضرت امام علی(ع) است.

وی افزود: کتاب نهج البلاغه نشان می‌دهد علم امام علی(ع) از مکتب و علوم بشری گرفته نشده زیرا اگر چنین بود معلمان ایشان این دریای بی نهایت علم را به نام خود به ثبت می‌کردند و در مقابل کلام امام سکوت نکرده و مدعی این علوم بی نهایت می‌شدند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه انسان در برابر این علم ملکوتی وظایفی دارد، ابراز کرد: انسان اگر بداند که علم امام ملکوتی است وظیفه دارد که از ایشان تبعیت کند. علم امام نور است و وظیفه نور نشان دادن مقصد و روشن کردن مسیر است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه یک سلسله نفرین‌ها و دعاها در این عالم مستجاب است، گفت: دعا به معنای درخواست است اگر ائمه اطهار(ع) از خداوند متعال درخواست و دعایی داشته باشند هیچ ملاکی برای رد درخواست این بزرگان وجود ندارد.

این مفسر قرآن کریم با تاکید بر اینکه نظم عالم هستی بیانگر وجود مقدس الهی است، اظهار داشت: انسان با مشاهده این نظم اگر به وجود مقدس الهی پی نبرد و نسبت به آن غفلت کند در جهان آخرت بازنده و پشیمان خواهد شد.

این دانشمند فرزانه خاطر نشان کرد: دعای انسان‌های پاک مستجاب است انسان اگر وجود خود را به گناه آلوده نکند و به اطاعت از اوامر و نواهی الهی بپردازد به طور قطع مستجاب الدعوه می‌شود. دعا تیری است که به هدف می‌خورد اما باید دید تیر انداز چه کسی است.

این خطیب مشهور در پایان گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند: از خدا طلب رحمت می‌کنم برای انسانی که سخنان حکیمانه را بشنود و در وجود خود نگاه دارد و به آن عمل کند و به دیگران هم برساند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات