تولید محتوا اصلی ترین وظیفه طلاب در تبلیغ نوین است
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، اباذر جعفری مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در آئین آغاز به کار گروه های تبلیغ نوین و خلاق اظهار داشت: برای طلاب استفاده از همه امکانات تبلیغی نیاز است، در همین زمینه رهبر معظم انقلاب میفرمایند پرورش مبلغان فضای مجازی باید در اهمیت حوزه قرار گیرد.
وی افزود: فعالیت های نوین تبلیغی در ۳ بخش فضای مجازی، رسانه ای و هنری انجام می شود، در این ۳ بخش از ظرفیت تبلیغی افراد توانمند استفاده می شود تا فعالان این عرصه به نیروهای جهادی دغدغه مند درحوزه تبلیغ تبدیل شوند.
جعفری با بیان اینکه ۲۳۵۴ مبلغ در عرصه های نوین تشکیل پرونده داده اند، گفت: صلاحیت علمی این تعداد از مبلغان بررسی و تایید شده و در قالب ۲۵۵ گروه تبلیغی به فعالیت مشغول می شوند.
وی با بیان اینکه تولید محتوا وظیفه اصلی طلاب است، ادامه داد: در همین راستا ۹۰ هزار رکورد اطلاعاتی به ثبت رسیده است که آمار بسیار خوبی به شمار می رود.
مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت های انجام شده مدیریت تبلیغ نوین، اظهار داشت: تولید ۱۱۰ فیلم کوتاه، تیزر، مستند، مستند داستانی، تهیه ۱۵۰ کار رادیویی، تولید ۱۰ نرم افزار و ۵ بازی رایانه ای در بخش مکتوب و هنری انجام شده است.
وی افزود: ما موفق به میزبانی ۵۱۳ سایت شدیم، همچنین ۶۵ سایت طراحی و تحویل مبلغان شده است و حمایت سالانه از بحث اینترنت نیز از جمله برنامه های ما به شمار می رود.
جعفری با اشاره به موضوع سواد فضای مجازی گفت: امروز یکی از موارد مورد انتظار از حوزویان بهره مندی از سواد فضای مجازی است، هدف این است که مردم نیز در نحوه استفاده بهینه از فضای مجازی راهنمایی شوند.
وی ادامه داد: در این راستا باید نگاه محتوا محور مدنظر قرار گیرد، ما به دنبال ایجاد زمینه تربیت مربی سواد فضای مجازی و مربی مبلغ سواد فضای مجازی هستیم.
مدیر کل اطاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت های انجام شده در این بخش گفت: ۳۵ دوره آموزشی تبلیغ سواد فضای مجازی انجام شده است که استفاده از ظرفیت آموزش مجازی خود روشی است تا بدون محدودیت جغرافیایی فعالیت های لازم در این زمینه را انجام دهیم.
وی خاطرنشان کرد: نگاه ما استقلال تام گروه های تبلیغی است تا هر یک به مؤسسات فرهنگی مستقل تبدیل شوند./۹۲۰/د۱۰۳/ی