۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۵۲۲۸۹۲
آیت الله صدیقی:

اهل بیت پیامبر آینه خدا در زمین هستند

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت: طبق آیه تطهیر اهل بیت پیامبر اکرم(ص)، هیچ تعلقی در زندگی آنها جز خدا راه پیدا نکرده و هیچ غباری در دل آنها راه نیافته که سبب حجاب بین آنها با خدا باشد
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در مراسمی که شامگاه دوشنبه در مسجد جامع ازگل برگزار شد، درباره ایام نورانی و مبارک دهه امامت و ولایت، گفت: مقام معظم رهبری نایب امام زمان عصر غیبت این دهه را با عنوان امامت و ولایت تعیین کرده‌ است.

وی افزود: برای مملکتی که انقلاب کرده و برای حاکمیت خدا، دین، عدل، علم شهید داده، نیاز است این فرهنگ امامت و ولایت به هر بهانه‌ای تعمیق یابد و گسترش پیدا کند و در تمام مجال‌ها و فرصت‌ها برای آن فضاسازی شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیات شریفه سوره قصص، گفت: عالم آفرینش، خلق خدا و امر خلقت، مظهر اراده قاهر و مشیّت خداوند است. انسان این ادراکات را می‌تواند از طریق فهم در قرآن لمس، هضم و باور کند.

وی در ادامه ابراز داشت: رزق در نوع خود خلقت الهی است، کمالات اکتسابی و موهبتی بشر خلقت الهی است. علم، مخلوق خداوند است و تمامی کمالات و نعمت‌ها مانند عزت، پیروزی، روزی، پیشرفت، رشد، معنویت، تقوا و هر آنچه به بشر می‌رسد و در عالم هستی وجود دارد، همه مخلوق خداوند است.

آیت الله صدیقی با اشاره به امر مختار بودن خداوند، عنوان کرد: خداوند در انتخاب نماینده از جانب خود نیز مختار است که برای خلق خود حاکم تعیین کند، بنابراین مسئله رهبری و ولایت از شئون خالقیت خالق متعال است.

وی در ادامه اظهار داشت: طبق آیه تطهیر اهل بیت پیامبر اکرم(ص)، هیچ تعلقی در زندگی آنها جز خدا راه پیدا نکرده است و هیچ غباری در دل آنها راه نیافته که سبب حجاب بین آنها با خدا باشد. این بزرگان آینه خدا در زمین هستند زیرا تمام شئون زندگی آنها اعم از خواب، جنگ، صلح، خنده، گریه و همه امورشان نشان از وجود خدا است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به آیه تطهیر، ابراز داشت: این نوع طهارت خاص اهل بیت پیامبر(ص) است طهارتی علی الاطلاق که لحظه‌ای غفلت، حاکمیت نفس، غریزه و کشش‌های بیرونی برای آنها به وجود نیامده است.

آیت الله صدیقی در ادامه اظهار داشت: دل این بزرگان حرم خدا و تولیت آن به عهده خداوند است. پیامبر(ص) و امام علی(ع) تغذیه جسم جان‌شان مطلقاً از طریق خداوند عزوجل بود و همه این بزرگان، قرین روح القدس بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خمسه طیبه از عصمت و طهارت خاتمی برخوردار بودند که پیغمبر(ص) امام و اهل بیتش مأموم ایشان بودند. حضرت زهرا(س) محدثه بود یعنی سید ملائکه جبرئیل بر ایشان نازل می‌شد. در جریان مظلومیت امام علی(ع)، حضرت زهرا(س) جان مطلب را به ایشان گفت و فرمود: یا علی خانه، خانه شما و من با وجود حریت و آزادی کنیز شما هستم./966/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات