۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۵۲۲۹۴۹
نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی:

کمبود آب روستاییان خراسان جنوبی را مستأصل کرده است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه با کمبود آبی که داریم روستاها به حالت استیصال درآمده‌اند؛ درصورتی که آب حداقل نیاز مردم برای ادامه حیات است.
عبادی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در بازدید از اداره کل آب و فاضلاب خراسان ‌جنوبی اظهار داشت: بسکابادی از مدیران با سابقه و باتلاش استان است و باهمت وی و  مسؤولان روستاهای ما نباید مشکل آب داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مشکل مهم استان آب می‌باشد، گفت: در دهگردشی‌های صورت گرفته مطالبه 80 تا90 درصد مردم در حوزه آب بوده است که یا فاقد آب لوله‌کشی بودند و یا اگر روستایی لوله‌کشی بود آب قطع بود که باید مسؤولان این مشکلات را حل کنند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چالش بزرگ روستاها مربوط به حوزه آب است، گفت: طبق مصوبه مجلس روستاهای بالای 20 خانوار از آب آشامیدنی برخوردار خواهند شد.

حجت الاسلام عبادی خاطرنشان کرد: پیشنهادات خوبی ارائه شد که بخش قابل توجهی باهمکاری دولت حل می‌شود و مشکلاتی که بار مالی دارند باید در دولت جهت حل آن‌ها مطرح شوند.

وی افزود: ما آمادگی پیگیری مشکلات اعتباری در حوزه آب را در سازمان برنامه‌ریزی داریم و باهمکاری این نهاد امیدواریم اعتبارات قابل توجهی به این بخش اختصاص یابد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیشنهادات خود را مکتوب به ما ارائه دهید تصریح کرد: این پیشنهادات را می‌توان جهت بررسی به کمیسیون‌های انرژی و اقتصادی مجلس منتقل کرد.

حجت الاسلام عبادی به دیدار هفته گذشته نماینده ولی‌ فقیه در استان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در این دیدار از مسائلی که مطرح شد درخواست حضور رهبری در استان و  کمبود آب در روستاها  بود که امیدواریم با عنایت و توجه رهبری این مشکل حل شود.

وی در پایان با بیان اینکه هدف از این بازدید شنیدن مشکلات حوزه آب است، اظهار داشت: مشکلات را از زبان شما مسؤولان فعال در حوزه آب می‌شنویم و به آن‌ها رسیدگی خواهیم کرد./880/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات