۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۵۲۲۹۵۸

آغاز همایش بین المللی غدیر از دیدگاه اهل سنت در تبریز

همایش بین المللی غدیر از دیدگاه اهل سنت به همت مرکز جامعه المصطفی العالمیه و با همکاری نهادهای حوزوی و دانشگاهی امروز در تبریز آغاز شد.
عید سعید غدیر خم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش بین‌المللی «غدیر از دیدگاه اهل سنت» امروز با حضور بیش از 400 نفر از طلاب و دانش پژوهان غیر ایرانی مرکز جامعه المصطفی از 60 ملیت جهان و با سخنرانی اندیشمندان و فضلای شیعه و اهل سنت در تالار وحدت دانشگاه تبریز آغاز شد.
محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز در سخنانی ضمن خیر مقدم گویی به میهمانان حاضر در این همایش بین‌المللی اظهار داشت: دانشگاه تبریز، به عنوان دومین دانشگاه بزرگ کشور در رنکینگ بین المللی علمی نیز موفق به کسب رتبه قابل قبولی شده و بر اساس آمارهای معتبر بین المللی، در میان دانشگاه های تاثیرگذار جهان حضور دارد.
وی با بیان این‌که 5 مرکز تحقیقاتی در حوزه های مختلف علوم انسانی در دانشگاه تبریز فعال است، تصریح کرد: حضور طلاب و دانش پژوهان غیر ایرانی مرکز جامعه المصطفی العالمیه واحد تبریز در دانشگاه این شهر انفاقی بسیار مبارک است که بایستی در دیگر برنامه‌ها و نشست های تخصصی نیز تداوم داشته باشد.
پورمحمدی با بیان این‌که دانشگاه تبریز از حضور دانش پژوهان جامعه المصطفی استقبال می کند، افزود: یکی از مصادیق وحدت حوزه و دانشگاه حضور طلاب غیرایرانی در مراکز دانشگاهی است که نسبت به برپایی نشست های موردی، مناسبتی و تخصصی به صورت جدی اعلام آمادگیی کنیم.
رییس دانشگاه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که غدیر نقطه عطفی در تاریخ اسلام محسوب می شود، اظهار داشت: ظرفیت‌های وحدت‌بخش عید سعید غدیرخم نباید مورد غفلت قرار گیرد، عید غدیر، خجسته روزی است که باید آن را به تمام مردمان جهان و پیروان ادیان تبریک گفت.
وی با بیان این‌که اسلام کامل‌ترین دین و مکتب بشریت برای تعالی و کمال است، افزود: این همایش که با حضور اندیشمندان شیعه و سنی همراه است؛ مصداق وحدت اسلامی بوده و امیدواریم تداوم چنین برنامه‌هایی در راستای نهادینه‌ شدن وحدت در مقابل توطئه‌های شوم و تفرقه افکنانه دشمنان اثرگذار باشد.
گفتنی است، این همایش به مدت چهار روز با برگزاری 3 نشست تخصصی و 60 کارگاه آموزشی پژوهشی در قالب 3 موضوع برای 400 طلبه و دانش پژوه غیر ایرانی المصطفی برگزار می شد، همچنین بررسی خطبه های پيامبر(ص) در حجه الوداع، بررسی حديث غدير و نیز بررسی ادله عقلی امامت از مهم‌ترین نشست های این همایش است./935/پ
۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات