۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۵۲۲۹۵۹
رییس مرکز جامعه المصطفی تبریز:

طلاب آسیای میانه و قفقاز در تبریز تحصیل می‌کنند

رییس مرکز جامعه المصطفی تبریز از تحصیل ۲۰۰ طلبه غیر ایرانی در جامعه المصطفی تبریز خبر داد و گفت: این مرکز طلابی از آسیای میانه و قفقاز را در تبریز میزبانی می کند.
جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مهدی بخت آور، رئیس مرکز جامعه المصطفی العالمیه تبریز، امروز در افتتاحیه همایش بین المللی غدیر از دیدگاه اهل سنت که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، به ارایه گزارشی از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی این مرکز پرداخت و اظهار داشت: این مرکز طلابی از آسیای میانه و قفقاز را در تبریز میزبانی می کند.
وی با بیان این‌که هم اکنون ۲۰۰ طلبه از کشورهای شمالی ایران همچون جمهوری آذربایجان و روسیه در تبریز مشغول به تحصیل علوم ومعارف اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: به دنبال توسعه فضای آموزشی و پذیرش تعداد بیشتری طلبه از کشورهای خارجی هستیم که بایستی زیرساخت‌های لازم فراهم شود.
حجت الاسلام بخت‌آور ادامه داد: طلاب مرکز جامعه المصطفی از ۱۰۰ کشور اسلامی و غیراسلامی هستند که هر یک به عنوان سفیر فرهنگی و تبلیغی مکتب تشیع محسوب می شوند؛ ضمن این‌که بیش از ۷۰ نمایندگی جامعه المصطفی در کشورهای مختلف در حال فعالیت هستند.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه تبریز در ادامه با بیان این‌که همایش بین المللی غدیر از دیدگاه اهل سنت با مشارکت نهادهای مختلف حوزوی و مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی المصطفی در تبریز برگزار می شود، تصریح کرد: طی این همایش چند روزه بیش از ۲۰ استاد برجسته حوزه علمیه قم در نشست‌های تخصصی مساله غدیر از دیدگاه اهل سنت را بررسی می کنند.
همچنین حجت الاسلام کارگر، رئیس مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی المصطفی در سخنانی برگزاری پانزدهمین همایش بین المللی «غدیر از دیدگاه اهل سنت»، را جلوه ای از وحدت امت اسلامی دانست و اظهار داشت: امیدواریم برکات معنوی این همایش بتواند ما را بیش از پیش نسبت به حقیقت واقعه تاریخی غدیرخم آشنا کند.
وی با بیان این‌که مرکز آموزش زبان جامعه المصطفی، با بیش از 3 دهه فعالیت برای طلاب از ملیت های مختلف جهان برنامه ریزی دارد، گفت: هم اکنون بیش از 920 طلبه و دانش‌پژوه زیر نظر 130 اساتید برجسته حوزوی در مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی در حال تحصیل هستند.
گفتنی است، همایش بین المللی «غدیر از دیدگاه اهل سنت» امروز در تالار وحدت دانشگاه تبریز آغاز و تا ۱۷ شهریور ماه در شهر تبریز ادامه خواهد داشت./935/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات