۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۵۲۲۹۸۳
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

داعشی ها نه مسلمان و نه سنی هستند

ماموستا محمدی با تأکید بر این‌که داعشی ها نه مسلمان هستند و نه سنی، گفت: اهل سنت تحت هیچ شرایطی نمی خواهد دیوار بلندی میان شیعه و سنی ایجاد شود.
ماموستا محمدی، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ماموستا محمدی، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، امروز در همایش بین المللی «غدیر از دیدگاه اهل سنت» که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: این همایش فرصتی برای تقریب مذاهب به ویژه وحدت میان شیعیان و اهل سنت تلقی می شود.
وی تصریح کرد: دوستداری و محبت اهل سنت نسبت به اهل بیت چیزی نیست که بتوان آن را کتمان کرد یا تنها در دوران انقلاب اسلامی ایران خلاصه شود، بلکه از صدها سال پیش این امر وجود داشته و بدان افتخار می کنیم؛ چراکه سلاله رسول گرامی اسلام(ص) همه نوری واحد از آن حضرت هستند.
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به برخی آیات قرآنی، احادیث و روایات مربوط به اهل سنت در خصوص ائمه اطهار علیهم السلام گفت: در طول تاریخ شعرا، عرفا، بزرگان و صاحب نظران اهل سنت آثار بسیار متنوع و مختلفی پیرامون ارزش و اهمیت اهل بیت و دفاع از فرزندان رسول الله(ص) داشته اند که به آنها افتخار می کنیم.
وی با تأکید بر این‌که اهل سنت تحت هیچ شرایطی نمی خواهد دیوار بلندی میان شیعه و سنی ایجاد شود، تصریح کرد: تفرقه و جدایی میان شیعه و سنی یکی از اهداف پلید و شوم دشمنان اسلام و استکبار جهانی است که با حمایت نظام سلطه از گروهک های تروریسی مثل داعش پیگیری می شود.
ماموستا محمدی با بیان این‌که داعشی ها نه مسلمان هستند و نه سنی، افزود: این گروهک‌های تروریستی هیچ فهمی از اسلام ندارند، چراکه دین برای آنها هیچ اهمیتی ندارد، اعتقاد داریم خون شیعه و سنی در دفاع از این کشور به هم آمیخته شده است، نباید دیوار بلندی بین خودمان درست کنیم.
وی ادامه داد: اوج همبستگی و اتحاد بین شیعیان و اهل تسنن در دوران هشت سال دفاع مقدس مشاهده شد که طی آن همه افراد جامعه فارغ از هر قوم و قبیله ای برای دفاع از خاک کشور در برابر دشمن متجاوز ایستادگی کردند، به حق شیعه و سنی در اعتقادات دینی خود هیچ اختلافی باهم ندارند.
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه ذکر اهل بیت در قرآن و سایر روایات و احادیث را نشان دهنده منزلت و جایگاه آنها در اسلام دانست و با اشاره به حدیث ثقلین خاطرنشان کرد: قرآن و اهل بیت دو توصیه مهم پیامبر اسلام (ص) به مسلمان است که بایستی مورد توجه عموم مسلمانان قرار گیرد.
ماموستا محمدی با بیان این‌که محبت اهل بیت از مهم‌ترین تاکیدات پیامبر اسلام است، گفت: در متون روایی اهل سنت آمده است که جایگاه هیچ یک از اصحاب پیامبر اکرم(ص) هم‌تراز امیرالمومنین علی(ع) نیست؛ امام شافعی می فرماید: در جایگاه اهل بیت(ع) همین بس که اگر مسلمانان در تشهد به پیامبر اسلام و آلش صلوات نفرستند؛ نمازشان باطل است.
همچنین سعید شبستری، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، در سخنانی با تأکید بر این‌که اسلام‌ستیزی دشمنان راه به جایی نخواهد برد، تصریح کرد: با گذشت چند قرن از دین‌ستیزی غرب، امروزه شاهد گسترش اسلام هستیم، امروز در جای جای جهان اسلام‌گرایی به وضوح قابل مشاهده است، هر چند گروهک هایی به نام اسلام، فجیع ترین جنایت‌ها را انجام می دهند.
وی با بیان این‌که قدرت های استکباری و صهیونیستی در پشت پرده جنایات گروهک‌های تروریستی همچون داعش قرار دارند، گفت: تربیت گروهک های افراطی توسط سرویس های اطلاعاتی استکبار جهانی به منظور ایجاد تفرقه میان جهان اسلام و ایجاد تقابل میان کشورهای اسلامی بوده است.
شبستری با اشاره به این‌که خط فکری انقلاب اسلامی و گفتمان ناب شیعی خط بطلانی بر سیاست‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان کشیده است، گفت: عدم پایبندی به اشتراکات اسلامی منجر به تفرقه میان جوامع اسلامی خواهد شد، از این رو باید با حفظ وحدت و مودت در مقابل دسیسه های دشمنان ایستادگی کنیم./935/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات