۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۵۲۳۰۴۵
کارگردان نمایش بازسازی واقعه غدیر خبر داد؛

بازسازی واقعه غدیر با همکاری۵۰۰ نفر در اهواز

کارگردان نمایش بازسازی واقعه غدیر گفت: بازسازی صحنه غدیر با مشارکت ۵۰۰ نفر از عوامل اجرایی و بازیگران در اهواز اجرا می شود.
بازسازی واقعه غدیر

به گزارش  خبرگزاری رسا در اهواز، محمد حسین معمر، کارگردان نمایش بازسازی واقعه غدیر در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات نمایش بازسازی صحنه غدیر، اظهار داشت: این نمایش به صورت میدانی برگزار خواهد شد و دارای داستانی از زمان بت‌پرستی دوران جاهلیت، بخش‌هایی از نوجوانی حضرت علی(ع)، حجه‌الوداع و زیارت کاروان‌ها در خانه خدا است.

کارگردان نمایش بازسازی واقعه غدیر در ادامه بیان داشت: پس از آن در این نمایش به فضای غدیر پرداخته می‌شود و خطبه‌خوانی و بیعت با امام علی به نمایش در می‌آید.

محمدحسین معمر درباره مناطقی که این نمایش در سال های گذشته در آنجا اجرا شده بود، ابراز داشت: این نمایش در شش سال گذشته در مناطقی از قبیل کوت عبدالله(شهرستان کارون)، حمیدیه، زرگان و قلعه چنعان به اجرا در آمده امسال برای اولین بار اهواز در پارک ربیع میزبان این نمایش خواهد بود. نزدیک به ۳۰۰ بازیگر و ۲۰۰ عامل اجرایی در این نمایش مشارکت دارند.

وی خاطرنشان کرد: نمایشنامه این کار از سوی نماینده ولی فقیه در خوزستان و نمایندگان خبرگان رهبری، آیات عظام موسوی جزایری، شفیعی و حیدری تأیید شده است.

 کارگردان نمایش بازسازی واقعه غدیر با اشاره به زمان اجرای این نمایشنامه، تصریح کرد: نمایش بازسازی خطبه غدیر ۱۶ شهریورماه به مدت یک ساعت برگزار و پس از آن در مجموع ۱۰ اجرا برای این نمایش در دهه ولایت سال جاری در نظر گرفته شده است.

معمر درباره مکان اجرای این نمایش بیان داشت: امسال برای اولین بار در شهرستان اهواز و در پارک ربیع این شهرستان این نمایش معنوی و تاریخی اجرا خواهد شد شهرستان اهواز در پارک ربیع میزبان این نمایش خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به تعداد بازیگران و عوامل اجرایی نمایش بازسازی واقعه غدیر، اظهار داشت: در این نمایش نزدیک به ۳۰۰ بازیگر و ۲۰۰ عامل اجرایی مشارکت و همکاری خواهند داشت./9453/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات