۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۵۲۳۰۶۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

نظام اسلامی پرچم دار ترویج ارزش های دینی در جامعه جهانی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم دار ترویج ارزش های دینی و اسلامی در جهان است، گفت: علت اصلی دشمنی جبهه کفر و استکبار با کشورمان نیز پرچم داری جریان ولایت در جامعه جهانی است.
شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران عصر امروز در دومین همایش جمعیت بانوان فرهیخته استان‌های شمالی کشور در چاکسر با تبریک دهه امامت ولایت و در پیش بودن عید غدیر خم، از این روز به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی یاد کرد و گفت: غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت است که باید گرامی داشته شود.

وی با بیان این که غدیر می تواند بهترین وسیله برای وحدت و همبستگی شیعه و سنی باشد، افزود: دشمنان اسلام تلاش می کنند غدیر را عامل تفرقه و اختلاف امت اسلامی جلوه دهند این در حالی است که غدیر می تواند سرآغاز وحدت امت اسلامی باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام در روز عید غدیر و به فرمان الهی با اعلام رسمی امامت و جانشینی و ولایت امام علی(ع) روح امید تازه ای در جان بشریت دمیدند، خاطرنشان کرد: ولایت حضرت علی(ع) که به فرمان الهی بود سرآغاز دیگری برای امت اسلامی بود.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که امروز همه دغدغه امت اسلامی باید وحدت و همبستگی باشد، بیان داشت: تفرقه و اختلاف سم مهلکی برای  جامعه اسلامی است که مراقب توطئه افکنی دشمنان اسلام بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تلاش دشمن برای فراموشی غدیر بی فایده است، تصریح کرد: اراده حکیمانه خداوند متعال بر این تعلق گرفته که واقعه تاریخی غدیر در همه قرون و اعصار همواره زنده و پویا باقی بماند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز فرهنگ و گفتمان غدیر در قلوب ملت ها نفوذ کرده است، خاطرنشان کرد: علیرغم همه تلاش ها و توطئه های دشمن برای کمرنگ کردن موضوع غدیر، اما امروز شاهد گسترش این فرهنگ ارزشمند و ناب در جهان هستیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به این که غدیر یادآور اتمام حجت خداوند متعال بر امت اسلامی است، تصریح کرد: اسلام ناب بدون ولایت علوی و ائمه معصومین(ع) بی معنا است و از آن جایگاه ارزشمند بی بهره است.

استاد حوزه علمیه مازندران از واقعه غدیر هم به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخ اسلام یاد کرد و با بیان این که در این روز بزرگ دین اسلام با ابلاغ رسالت از سوی خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلام تکمیل شد، افزود: امروز اسلام ناب در گرو حفظ و حراست از فرهنگ تعالی بخش غدیر در جامعه اسلامی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که دشمنان با هدف نابودی غدیر و شیعه در دنیای اسلام به هر اقدام ضد انسانی متوسل شده اند، بیان داشت: علیرغم این که شیعه در جهان امروز یک شرایط اقلیت دارد، اما بحران ها و معضلات جامعه بشری به گونه ای افزایش یافته که امروز بسیاری از ملت های جهان دل به عقاید و افکار شیعه داده اند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که مسأله ولایت فقیه ثمره جریان غدیر است که باید حفظ و حراست شود، تصریح کرد: همه تلاش دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب خدشه دار کردن جایگاه ولایت و رهبری در جامعه اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان و بدخواهان اسلام برای نابودی دین دست به هر جنایت و اقدامی می زنند، خاطرنشان کرد: امروز دنیای اسلام درگیر یک بحران و فتنه ای به نام تروریست های تکفیری است که با هدف از بین بردن دین و اسلام ناب از سوی نظام سلطه آغاز شده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که نظام سلطه به دلیل خلأهای موجود در جامعه اسلامی شعله آتش و جنگ را در کشورهای اسلامی منطقه برافروخت، تصریح کرد: امروز کشورهای اسلامی منطقه باید بدانند که تنها راه حفظ اسلام و همچنین تمامیت ارضی آنها وحدت و همبستگی داخلی با محوریت اسلام ناب است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که خوشبختانه امروز جبهه مقاومت با محوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عرصه های سخت را پشت سر گذاشته و هر روز به پیروزی نهایی نزدیک می شود، خاطرنشان کرد: آزاد سازی مناطق تحت اشغال تروریست های تکفیری از سوی جبهه مقاومت نوید از نابودی کامل گروه های تکفیری در این مناطق می دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز هر چه می توانیم باید برای حفظ دین و انقلاب سرمایه گذاری کنیم، گفت: امروز دین و انقلاب در معرض شدید ترین هجمه های دشمنان قرار دارند که حفظ و حراست از این دو اصل مهم باید در اولویت نخست همه برنامه ها باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی امروز جامعه اشاره کرد و با بیان این که خانواده مهم ترین اصل در کاهش مشکلات اجتماعی است، تصریح کرد: دشمن با ترویج فساد و بی بندوباری تلاش می کند تا بنیان خانواده در کشورمان سست و متزلزل شود.

استاد حوزه علمیه مازندران، بدحجابی، طلاق و اعتیاد را از جمله مهم ترین آسیب های فرهنگی و اجتماعی امروز جامعه دانست و خاطرنشان کرد: امروز باید برای کاهش این آسیب های مهم باید همه بخش های فرهنگی و دینی کشور در یک مسیر مشخصی گام بردارند.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که امروز تحقق رهنمودها و دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی باید مهم ترین اولویت مجموعه های دینی و فرهنگی باشد، تصریح کرد: تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری موجب رفع مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی امروز جامعه خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت تقویت کانون خانواده برای مقابله با هجمه های فرهنگی و اجتماعی دشمن تأکید کرد و گفت: باید از همه ظرفیت ها برای تقویت بنیان خانواده برای مقابله با هجمه های فرهنگی بهره گیریم.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با اشاره به تشکیل جمعیت بانوان فرهیخته در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری، گفت: تعمیق باورها و ارزش‌های دینی و رشد و بالندگی معنوی و توجه به حوزه‌های تربیتی و آموزشی و مسائل اجتماعی به‌ویژه در بخش زنان و خانواده از اهداف تشکیل این جمعیت است.

وی با بیان این که اسلام با ولایت و با اهل‌بیت (ع) مطرح شد و بعد از واقعه غدیر بعضی‌ها تلاش کردند تا ولایت را از اسلام بردارند و همین امر موجب شد اسلام دچار انحراف شود، بیان داشت: اسلام با ولایت به‌سادگی به دست ما نرسیده است بلکه خون‌های بسیاری ریخته شد و زحمات زیادی در این راه متحمل شد.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم دار ترویج ارزش های دینی و اسلامی در جهان است، تصریح کرد: علت اصلی دشمنی جبهه کفر و استکبار با کشورمان نیز پرچم داری جریان ولایت در جامعه جهانی است./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات