۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۵۲۳۰۷۱
همزمان با عید غدیر؛

مراسم کاروان بزرگ شادی غدیر در بجنورد برگزار می‌شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: مراسم حرکت کاروان بزرگ شادی عید غدیر همزمان با هجدهم ذی‌الحجه از میدان شهید تا پارک شهر بجنورد برگزار می‌شود.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در دومین نشست برنامه‌ریزی جشن عید غدیر که با حضور روسای ادارات فرهنگی استان و شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری کاروان بزرگ شادی عید غدیر بجنورد قطعی است.

وی افزود: با توجه به مصوبه دومین نشست هماهنگی کاروان بزرگ شادی عید غدیر، مقرر شد این آیین با حضور عموم مردم ولایت مدار اعم از اعضای مساجد و هیئت‌های مذهبی و اقشار مختلف مردم از ساعت ۹ صبح روز عید غدیر از میدان شهید تا پارک شهر بجنورد برگزار شود.

حجت‌الاسلام هدایتی گفت: فضاسازی تبلیغاتی در اماکن عمومی و مذهبی، توزیع بسته‌های فرهنگی، برگزاری مسابقه مکتوب غدیر و اهدای جوایز به برندگان، تهیه چهار هزار بروشور با موضوع اهمیت روز غدیر، تهیه و توزیع کتابچه‌های اعمال روز غدیر و اهدای ۱۸ کمک‌هزینه عتبات و عالیات ازجمله برنامه‌هایی است که همزمان با روز عید غدیر از سوی ادارات و نهادهای مردمی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ مسجد و هیأت مذهبی شهرستان بجنورد در شب و روز عید غدیر، به اجرای جشن و سرور و برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری به همراه اطعام شرکت‌کنندگان، می‌پردازند.

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد گفت: باید با توجه به چند روز باقی مانده تا برنامه بزرگ کاروان شادی عید غدیر، مسؤولین ادارات مرتبط، مساجد و هیأت‌های مذهبی اهتمام بیشتری به این امر داشته باشند تا مراسم در شأن روز غدیر و به نحو احسن و بدون هیچ کم و کاستی برگزار شود.

حجت‌الاسلام هدایتی تأکید کرد: باید با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای استان به‌ویژه صداوسیمای استان برای حضور عموم مردم در مراسم کاروان بزرگ شادی عید غدیر، اطلاع‌رسانی شود تا مراسم و کاروان جشن هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

وی با اشاره به اطعام دهی بیش از ۳۰ هیأت مذهبی شهرستان بجنورد در روز عید غدیر، افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن عید غدیر از سوی هیأت‌های مذهبی شهرستان صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه ویژه‌برنامه‌های فرهنگی مختلفی در دهه امامت و ولایت در شهرستان در حال برگزاری است، اضافه کرد: پایان‌بخش برنامه‌های فرهنگی شهرستان بجنورد در دهه امامت و ولایت حرکت هیأت‌های مذهبی از محل میدان شهید به سمت پارک شهر و برپایی کاروان شادی غدیر است که در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی مسؤولین هیأت‌های مذهبی انجام شده است.

وی اظهار داشت: بیش از ۳۰ هیأت مذهبی شهرستان ضمن اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی دهه امامت و ولایت در نقاط مختلف شهری و روستایی، زمینه‌های لازم برای اطعام دهی در روز عید غدیر را هم فراهم کرده‌اند.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به اینکه حضور جوانان و نوجوانان در برنامه‌های فرهنگی سبب آشنایی بیشتر آنها با سیره اهل بیت (ع) و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، از اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان برای حضور در این مراسم دعوت کرد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات