۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۵۲۳۰۷۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

کانون های مساجد نقش مهمی در ارتقای بعد فرهنگی مناطق محروم دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: دوره ها و برنامه هایی از قبیل صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، اوقات فراغت، کلاس های آموزشی علمی، پرداختن به مسائل اجتماعی مانند حجاب و عفاف و همچنین برنامه های متنوع ورزشی تنها قسمت کوچکی از فعالیت های کانون های مساجد روستایی است.
جوروند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، امروز سه شنبه 14 شهریورماه محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در نشستی با مدیرکل امور روستایی استانداری درباره فعالیت های کانون های مساجد روستایی و مشکلات پیش روی آنها بحث و گفت وگو کردند.

در این نشست، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد روستایی یکی از بزرگترین ظرفیت های فرهنگی استان در بخش روستایی و مناطق محروم به شمار می آیند و با توجه به بازدیدهایی که داشتیم این اثرگذاری ها کاملا مشهود و چشم گیر بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه بیان داشت: دوره ها و برنامه هایی از قبیل صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، اوقات فراغت، کلاس های آموزشی علمی، پرداختن به مسائل اجتماعی مانند حجاب و عفاف و همچنین برنامه های متنوع ورزشی تنها قسمت کوچکی از فعالیت های کانون های مساجد روستایی است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه مشکلات مالی و عمرانی گریبان گیر کانون های روستایی و مناطق محروم ما شده است، پیشنهاد داد که برای رفع و برطرف کردن قسمتی از این مشکلات و محرومیت ها، تفاهم نامه ای در قالب برنامه های فرهنگی، فرصت ها و همچنین تهدیدهای اجتماعی به صورت مشترک با اداره کل فرهنگ و ارشاد و دفتر مدیریت امور روستایی استانداری به امضای طرفین برسد.

بر اساس این گزارش، حسین بندانی، مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان در این نشست اظهار داشت: با ارائه طرح های بسیار خوب و ایده های جدید در حوزه کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی می توانیم حمایت ها و همکاری های ویژه ای را داشته باشیم.

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان در ادامه بیان داشت: آسیب ها و معضلات موجود در روستاها را باید پیدا کرد و با تحقیقات کافی و برنامه ریزی های صحیح، کانون های مساجد روستایی را در زمینه های علمی و فرهنگی و همچنین پژوهشی بیش از پیش فعال تر کنیم و برای رفع این مشکلات اجتماعی اقدام کنیم.

این مقام مسؤول درباره یکی از برنامه های مهم کانون های مساجد روستایی که باید در دبیرخانه مساجد استان به آن اهمیت داده شود، افزود: ترغیب و تشویق روحیه مشارکت روستاییان استان، از بین بردن آداب و رسوم غلط و خطر آفرین، ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی و نیز استفاده از ظرفیت و توانمندی فکری و تربیتی بانوان روستایی در دبیرخانه مساجد استان برنامه ریزی شود.

گفتنی است، در این نشست که حسین براتی مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد حضور داشت، مقرر شد طرحی از سوی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد تهیه و به اداره کل امور روستایی استانداری ارائه شود تا پس از بررسی های لازم نسبت به تصویب و اجرایی کردن آن اقدامات لازم صورت گیرد./9453/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات