۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۵۲۳۰۷۸
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

حفظ شأن ماه محرم در مراسم آغاز سال تحصیلی اولویت آموزش و پرورش باشد

آیت الله حیدری گفت: از آنجا که شروع سال تحصیلی جدید با آغاز ماه محرم الحرام تقارن پیدا کرده، انتظار می رود مسؤولان مربوطه برای رعایت این شئونات مقدس در مراسم آغاز سال تحصیلی همت ویژه ای داشته باشند و فرهنگ ناب حسینی را در میان مدارس گسترش و ترویج دهند.
حیدری حیدری۲ حیدری۳ حیدری۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، امروز سه شنبه 14 شهریور شورای آموزش و پرورش شهرستان اهواز با حضور مسؤولان مربوطه و آیت الله حیدری امام جمعه موقت اهواز برگزار و درباره مسائل مختلف از قبیل مسائل فرهنگی و ماه محرم و نیز هفته دفاع مقدس بحث و بررسی شد.

در این نشست مشکلات عمومی و خاص مدارس شهرستان اهواز، همگرایی و جمع بندی فعالیت های دستگاه های اجرایی در این زمینه و تقارن ماه های محرم و صفر با بازگشایی مدارس و ایجاد تمهیدات ویژه در این ایام، از مهم ترین مسائلی بود که به آن پرداخته شد.

آیت الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز در این نشست تصریح کرد: شروع سال تحصیلی جدید چون با آغاز ماه محرم الحرام تقارن پیدا کرده است انتظار می رود مسؤولان مربوطه در رعایت این شئونات مقدس تلاش های فراوانی کنند و این فرهنگ ناب حسینی را درمیان مدارس گسترش و ترویج دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان داشت: همچنین امسال هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی جدید تقارن پیدا کرده که مسؤولان مربوطه به ویژه آموزش و پرورش باید در این رابطه تمهیدات ویژه ای در قالب امور فرهنگی در نظر بگیرند تا رشادت های دلاوران کشور ما در دفاع مقدس برای نسل جدید تبیین شود.

آیت الله حیدری بر لزوم همکاری دیگر نهادها با آموزش و پرورش تاکید و خاطرنشان کرد: دستگاه آموزش و پرورش در حال خدمت به همه آحاد جامعه است و لذا همه دستگاه ها باید به آموزش و پرورش کمک کنند و همه نهادها در قبال این نهاد مهم احساس مسؤولیت کنند.

وی درباره ساخت مدارس جدید، گفت: از زحمات مجموعه فرمانداری اهواز و بخشدار غیزانیه در حوزه آموزش و پرورش و به ویژه کلنگ زنی و آغاز عملیات 6 مدرسه که با همکاری شرکت نفت قرار است در بخش غیزانیه ساخته شود، تشکر و قدردانی می شود.

امام جمعه موقت اهواز بر همدلی و همگرایی و حسن نیت تمام دستگاه ها برای رفع مشکلات آموزش و پرورش تاکید کرد و بیان داشت: امیدواریم با این هم افزایی سالی پرثمر همراه با آمادگی بیشتر برای تربیت دانش آموزان رقم بخورد.

گفتنی است، تعیین شهریه مدارس مختلف، حق الزحمه کلاس های تقویتی و همچنین نوسازی و تجهیز مدارس، تقارن اوایل مهرماه با ایام حسینی و اجرای برنامه های فرهنگی در مدارس سطح کلانشهر اهواز همزمان با شروع ماه محرم و هفته دفاع مقدس از موضوعات بررسی شده در این شورا بود./۹۴۵۳/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات