۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۲۳۰۹۷
حجت الاسلام نبوی مطرح کرد؛

زیارت جامعه کبیره یادگار ماندگار امام هادی

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه های پیام نور تهران ، زیارت جامعه کبیره را یادگار ماندگار امام هادی(ع) دانست و این دعای شریف را کلاس امام شناسی نامید.
حجت الاسلام سید محمود نبوی زیارت جامعه کبیره/ امام هادی

حجت الاسلام سید محمود نبوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک ولادت امام هادی(ع) عنوان کرد: آن حضرت دومین امامی است که در کودکی و در سن 7 سالگی به امامت رسیده و 33 سال وظیفه هدایت جامعه را برعهده داشتند.

وی افزود: آن حضرت 20 سال از عمر شریف شان را در سامرا و در زندان، تبعید و محاصره نظامی و در سختی های فراوان سپری کردند و در همین فضا نیز توانستند شاگردان و علمای بسیاری را پرورش دهند.

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه های پیام نور تهران تصریح کرد: یکی از اصحاب خاص امام هادی(ع)، جناب عبدالعظیم حسنی است که از مفاخر شیعه است که یکی از صفات ویژه ایشان، عرضه دین به امام زمان خود بود و این موضوع می تواند سرمشقی برای ما در زندگی دینی باشد.

حجت الاسلام نبوی زیارت جامعه کبیره را یکی از یادگارهای عمر پربرکت امام هادی(ع) دانست و خاطرنشان کرد: زیارت جامعه کبیره در واقع یک کلاس آموزش امام شناسی است و مضامین جامع این دعای شریف مردم را با امام شناسی دقیق و جامع آشنا می سازد.

وی اضافه کرد: یکی از صفات برجسته آن حضرت، سعه صدر و تحمل مشکلات بود و با توجه فشار و سختی های فراوانی که متوکل به عنوان شقی ترین خلیفه عباسی به ایشان وارد کرد اما آن حضرت با ایستادگی و مجاهدت، به گسترش فرهنگ شیعه و تربیت شاگردان خود پرداختند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: این موضوع می تواند به عنوان یکی از ملاک های سبک زندگی دینی مورد توجه ما قرار گیرد چراکه بسیاری از ما با اندک فشار و سختی، نسبت به دین داری بی توجه می شویم و این درحالی است که تمام امامان ما در شرایط سختی به سر برده و برای اعتلای دین و گسترش پیام الهی، هر فشار و سختی را تحمل کرده اند اما به برکت نظام اسلامی ما زندگی راحت و آسوده ای داریم.

حجت الاسلام نبوی تأکید کرد: کسی که دین اسلام را انتخاب کرده و می خواهد در قیامت خدا، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) از او راضی باشند باید سختی ها را تحمل کرده و در راه دین و گسترش پیام دین تلاش و کوشش نماید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا سبک و سیره زندگی اهل بیت(ع) در جامعه ما ترویج شود تا جامعه به سمت کمال و تعالی پیش رود./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات