۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۵۲۳۰۹۸
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

سعه صدر و تحمل سختی ها ویژگی برجسته امام هادی

حجت الاسلام حسینی اراکی سعه صدر و تحمل سختی ها را از ویژگی های برجسته امام هادی(ع) دانست و بر تلاش برای ترویج سبک زندگی آن حضرت در جامعه تأکید کرد.
ولادت امام هادی(ع) پوستر/ میلاد با سعادت امام هادی مبارک باد

حجت الاسلام سید جواد حسینی اراکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک سالروز ولادت امام هادی(ع) عنوان کرد: خداوند متعال نیمه ماه ذی الحجه را روز رحمت و برکت قرار داده و تولد امام هادی(ع) روز بسیار بزرگ و با برکتی است.

وی افزود: یکی از ویژگی های آن حضرت نام زیبای ایشان است که به عنوان چهارمین امامی که نام علی دارند، در مظلومیت فراوانی به سر بردند و فشار و سختی های بسیار زیادی از سوی متوکل عباسی بر آن حضرت وارد شد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: شخصیت و جایگاه علمی برجسته امام در عصر خود بگونه ای بود که در مسائل سخت و غیر قابل حل به وسیله آن حضرت پاسخ داده می شد و همین موضوع نیز سبب محبت بیشتر مردم به آن حضرت شد.

وی با اشاره به یکی از مباحثات علمی امام هادی(ع) خاطرنشان کرد: متوکل عباسی از علمای اهل سنت درباره سخن پیامبر(ص) پیرامون چهار روزی که روزه در آن ممتاز است سؤال پرسید و اختلاف بسیار زیادی که بین آنها وجود داشت که همین موضوع سبب شد تا امام هادی(ع) به این مجلس علمی دعوت شده و پاسخ این سؤال را بدهند.

حجت الاسلام حسینی اراکی اضافه کرد: آن حضرت فرمودند: «روز ولادت پیامبر، مبعث، دحوالارض و عید غدیر روزهایی هستند که روزه در آن سفارش شده و از ثواب بالایی برخوردار است» و این موضوع سبب شد تا همه علما به تحسین شخصیت علمی امام هادی(ع) بپردازند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: یکی از صفات برجسته آن حضرت، تحمل سختی ها و مشکلات و سعه صدر در برخورد با فشارها بود بگونه ای که متوکل برای شکنجه روحی آن حضرت، در خانه ایشان قبری کنده بود تا آن حضرت همواره چشمش به آن قبر باشد و امام با تحمل سختی های فراوان، امامت جامعه را برعهده داشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا با بهره گیری از سبک زندگی امام هادی(ع) در مسیر دین و دین‌داری ثابت قدم باشیم./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
روز واقعه:25 ذی القعده
روز بیست و پنجم ماه ذوالقعده به نام دحو الارض شناخته می شود. بر اساس روایات در چنین روزی اولین خشکی های زمین که به طور کامل زیر آب بود در محل کعبه نمایان شد. در آداب اسلامی این روز بسیار پرفضیلت دانسته شده و دعا و عبادات خاصی برای آن بیان شده است.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
سلام بر امام عزیز
0
0