۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۲۳۱۰۵
دبیر ستاد غدیر منطقه کوی جمهوری اسلامی اهواز:

طرح ضیافت علوی در راستای فرمان آتش به اختیار است

دبیر ستاد غدیر منطقه کوی جمهوری اسلامی اهواز گفت: طرح اطعام ۱۲۴ هزار نفری در استان در راستای لبیک گویی به فرمایش رهبرمعظم انقلاب در بحث آتش به اختیار است.
آتش به اختیار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت ‌الاسلام علی مرشدیان، دبیر ستاد غدیر منطقه کوی جمهوری اسلامی اهواز، شامگاه سه شنبه در نشست خبری مراسم بازسازی واقعه غدیر و اطعام ۱۴ هزار نفری طرح ضیافت علوی با اشاره به اینکه در اهواز برای نخستین بار واقعه غدیر بازسازی می شود، ابراز داشت: علی رغم فقیر بودن اکثر ساکنان کوی جمهوری اما پخت طعام 14 هزار نفری برای ششمین سال پیاپی در آن انجام می شود که چنین اقدامی از جنبه فرهنگی نشان دهنده استعداد خاص ساکنان منطقه است.

دبیر ستاد غدیر منطقه کوی جمهوری اسلامی اهواز ترویج و تبلیغ فرهنگ اهل ‌بیت(ع)را  هدف طرح از طرح ضیافت علوی برشمرد و گفت: سال گذشته در کنار پخت غذا با یاری خیرین 5 زندانی جرائم غیر عمد آزاد شدند و امسال هم افزون بر طرح ضیافت علوی، 25 جهیزیه کامل برای نوعروسان نیازمند تهیه و در عید غدیر اهدا می شود.

این مقام مسؤول ادامه داد: آماده سازی اتوبوس سلامت، ویزیت رایگان بیماران، پاسخگویی به مسائل شرعی، مسابقه کتابخوانی، اتوبوس انتقال خون، غرفه کودک و نوجوان از دیگر اقدامات ستاد غدیر منطقه کوی جمهوری اسلامی اهواز در دهه ولایت است.

حجت الاسلام مرشدیان با بیان اینکه شش منطقه شهر اهواز در امر پخت و اطعام یاور ما هستند، افزود: پخت غذا روز جمعه آغاز می شود و صبح روز عید در میان نیازمندان، فقرا، خانواده های زندانیان نیازمند و افراد تحت تکفل کمیته امداد توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه انجام طرح ضیافت علوی در راستای لبیک گویی به فرمایش رهبرمعظم انقلاب در بحث آتش به اختیار است، تصریح کرد: بخش دیگری از غذای پخته شده در مناطق ملاشیه، عین دو، بیمارستان اعصاب و روان، زرگان و قلعه چنعان توزیع می شود.

دبیر ستاد غدیر منطقه کوی جمهوری اسلامی اهواز با اشاره به برگزاری راهپیمایی عید غدیر (ساعت 21 روز جمعه) انجام اظهار داشت: به منظور نمایش بازسازی واقعه غدیر، 20 پایه برق و 40 پروژکتور با همکاری شهرداری منطقه یک تهیه شد تا این نمایش در زمین ورزشی پارک ربیع برگزار شود.

این مقام مسؤول ابراز امیدواری کرد تا مسؤولان با باقی ماندن روشنایی در این زمین ورزشی موافقت کنند؛ چرا که انجام فعالیت های ورزشی بسیاری از آسیب‌ های اجتماعی از جمله اعتیاد را در منطقه ریشه کن خواهد کرد.

همچنین صابر عسکرزاده، فرمانده ناحیه بسیج ۴ شهری امام سجاد(ع) در این نشست با اشاره به اینکه تجمع پنج هزار نفری و بازسازی واقعه غدیرخم در پارک ربیع صورت خواهد گرفت، خاطرنشان شد: این مراسم به کارگردانی سید محمد معمر در ساعت 21 پنج شنبه(16شهریورماه) برگزار می شود.

وی ابراز داشت: پیاده ‌روی از مسجد تا مسجد، برپایی هشت ایستگاه صلواتی، نصب 30 بنر تبلیغاتی در سطح شهر، ارسال پیامک دعوت به سی هزار نفر از شهروندان و غیره از جمله برنامه‌ های در نظر گرفته شده برای عید غدیر است./9456/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات