۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۲۳۱۱۱
همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه؛

۱۸ نفر از طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند معمم شدند

مسؤول حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجندگفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۱۸ نفر از طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند معمم شدند.
مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه رشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام صدرالدین عارفی، مسؤول حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند صبح امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند اظهار داشت: سال تحصیلی حوزه های علمیه همزمان با دهه ولایت و امامت آغاز شده است که جای خوشحالی دارد.

وی با بیان اینکه درس و علم ما باید طوری باشد که امام زمان(عج) خشنود شوند، گفت: حوزه علمیه سفیران هدایت در سال ۸۵ تاسیس شده است که در این چند سال ۶ دوره فارغ التحصیلی داشتیم که اغلب این افراد مشغول خدمت هستند.

مسؤول حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند با بیان اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۱۸ نفر از طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند معمم شدند، افزود: از این افراد ابتدا امتحان گرفته می شود و سپس کسانی که در امتحانات قبول شدند و بتوانند ۱۳۰ واحد را با موفقیت بگذرانند ملبس به لباس روحانیت می شوند.

حجت الاسلام عارفی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰۰ نفر در مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۱۵۰ نفر در سفیران هدایت و ۵۰ نفر نیز در سطح سه حوزه تحصیل می کنند‌.

وی ادامه داد: پیش از این افراد برای سطح سه حوزه به استان قم اعزام می شدند اما امروز با توجه به پیشرفتی که مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند داشته، طلاب برای سطح سه حوزه در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

مسؤول حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند خاطرنشان کرد: سطح سه حوزه سه سال متوالی در حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند برگزار می شود و طلبه های فارغ التحصیل استان های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی می توانند سطح سه حوزه را در مدرسه سفیران هدایت بیرجند بگذرانند.

حجت الاسلام عارفی اظهار کرد: تدریس سطح سه در سفیران هدایت بیرجند یک افتخار است و افراد بعد از گذراندن پنج سال دوره سفیران هدایت وارد سطح سه حوزه می شوند./۸۸۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات