۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۵۲۳۱۲۳
مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایری کشور:

عشایر از عوامل اصلی صیانت و امنیت کشور هستند

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایری کشور با بیان اینکه یکی از عوامل امنیت و صیانت کشور عشایر هستند، گفت: عشایرها مرزبانان کشور محسوب می شوند؛ اما با این حال با مشکلات فرهنگی مواجه هستند.
کاشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام حسین کاشی، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایری کشور صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: عشایر با توجه به ظرفیت خوبی که دارند از جایگاه ویژه و نقش مهمی در رشد و پیشرفت کشور برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه افراد عشایری پایبند به دین، ولایت و دستورات اسلام هستند، گفت: سبک زندگی عشایری ها همراه با قناعت و تلاش و کوشش است و نقش مهمی در پیشرفت اقتصادی و امنیتی کشور دارند.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایری کشور با بیان اینکه امام راحل(ره) فرمودند عشایر ذخایر انقلاب اسلامی هستند، افزود: در دوران پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی عشایر فداکاری های بسیاری کردند.

حجت الاسلام کاشی تصریح کرد: هر چادر عشایر یک کارگاه تولیدی است که هم نیازهای خود و هم نیازهای استان و کشور را برطرف می کنند اما با این حال جامعه عشایری با مشکلات معیشتی روبرو هستند.

وی ادامه داد: یکی از عوامل امنیت و صیانت کشور، عشایر هستند و با وجود اینکه مرزبانان کشور محسوب می شوند اما با این حال با مشکلات فرهنگی مواجه هستند.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایری کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم مشکلات معیشتی عشایر کشور کاهش پیدا کند و خلاهای فرهنگی آن ها برطرف شود.

حجت الاسلام کاشی اظهار کرد: مشکلات و خلاهای جمعیت عشایر جز با مدیریت جهادی برطرف نمی شود.

وی افزود: دو درصد از جمعیت کشور عشایر هستند و در حال حاضر جمعیت عشایر در کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است./۸۸۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات