۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۵۲۳۱۲۵
با حضور اقشار مختلف مردم؛

پیکر مطهر فهمیده آذربایجان تشییع شد

پیکر مطهر شهید حسن جنگجو که به فهمیده آذربایجان شهرت یافته است، امروز با حضور اقشار مختلف مردم تبریز و رزمندگان دوران دفاع مقدس تشییع شد.
تشییع پیکر شهید حسن جنگجو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، پیکر شهید حسن جنگجو که به فهمیده آذربایجان شهرت یافته است، امروز با حضور اقشار مختلف مردم، رزمندگان دوران دفاع مقدس، نیروهای مسلح، خانواده معظم شهدا و مسؤولان لشکری و کشوری در میدان شهدای تبریز تشییع و در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد.
سردار غلام‌‌عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی در این مراسم با تأکید بر این‌که شهدا با ارزش ترین دارایی خود را در راه اسلام و وطن فدا کردند، اظهار داشت: هرگز از ولایت و ارزش‌‌های انقلاب و راه و مرامی که شهدا به یادگار گذاشتند، دست نخواهیم کشید و بر آن میثاق‌‌ پایبند هستیم.
وی با بیان این‌که شهید جنگجو با تاسی از فرهنگ عاشورا و عمل به شعار "هیهات من الذله"، در برابر یزیدیان زمان جنگید و سرافرازانه به شهادت رسید، تصریح کرد: امروز در شرایطی شاهد بازگشت پیکر مطهر شهید جنگجو پس از سال ها انتظار هستیم که مادر شهید در بستر بیماری و تحت مراقبت های ویژه قرار دارد.
سردار کریمیان با اشاره به این‌که راه و مرام شهدای دفاع مقدس، حسینی بود، خاطرنشان کرد: امروز دل باختگان فرهنگ عاشورایی برای تجدید میثاق با آرمان های شهدا در این مکان گرد هم آمده اند تا پرچمی که شهدا بر افراشته اند را نگذارند روی زمین بماند و شهدای مدافع حرم  بر این ادعا صحه می‌گذارند. 
فرمانده سپاه عاشورا در بخش دیگری از سخنان خدو با بیان این‌که فرهنگ ایثار و شهادت رمز ماندگار اسلام و تشیع بوده است، افزود: دشمنان نظام به دنبال بیگانگی جوانان با مفاهیمی همچون ایثار، جهاد و شهادت هستند، غافل از این‌که امروز نسل جوانان بابصیرتی مضاعف در برابر اسلام آمریکایی ایستادگی کرده است.
گفتنی است، پیکر مطهر شهید حسن جنگجو پس از 34 سال تفحص و به سرزمین مادری خود بازگشت، هر چند مادر این شهید سرافراز پس از سال ها چشم انتظاری، این روزها در بستر بیماری بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه( ICU) قرار دارد./935/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات