۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۵۲۳۱۲۶
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

نباید با جامعه عشایری سیاسی عمل و رفتار شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه با جامعه عشایری نباید سیاسی عمل و رفتار شود، گفت: برخی از جمعیت عشایر از نظر سیاسی تحت فشار هستند، چرا اینگونه برخورد می شود؟
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در دیدار مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایری کشور، اظهار داشت: عشایر ذخایر و مرزبانان کشور و نظام اسلامی هستند و بسیاری از نیازهای جامعه در شغل عشایری برآورده می شود.

وی گفت: جامعه شهری یک امتیازاتی از نظر علم، صنعت و بسیاری از مسائل اجتماعی و سیاسی دارد که ممکن است در روستاها و جامعه عشایری این امتیازات نباشد اما آن ها ذخایر فرهنگی دارند که ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: پیش از آنکه فرآورده های دامی برای ما ارزش داشته باشد این ارزش های فرهنگی است که برای ما مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: جامعه عشایر ممکن است از نظر علم به جامعه شهری نرسند اما از بسیاری موضوعات از جامعه شهری جلوتر هستند و نباید تنها به جامعه عشایری به دید اقتصادی و امنیتی نگاه کرد بلکه آن ها دارای ذخایر فرهنگی بالایی هستند.

وی ادامه داد: بی توقع بودن، ایجاد تولید و داشتن ظرفیت فرهنگی خوب و پاسداری از نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از هنرهای جامعه عشایری است اما هنر جامعه شهری در چیست؟ آیا به هر میزانی که از هنر آن ها در هر زاویه می گوییم پایش ایستاده ایم؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اخیرا گفته شد 80 درصد از گوشتی که عرضه می شود از دام ماده است، متأسفانه این اخبار و اقدامات که به گوش انسان می رسد نگران کننده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه با جامعه عشایری نباید سیاسی عمل و رفتار شود، افزود: برخی از جمعیت عشایر از نظر سیاسی تحت فشار هستند، چرا اینگونه برخورد می شود؟

وی اظهار کرد: برای عشایرها که صنایع دستی و فرآورده های دامی که تولید می کنند و یا روستاییان که محصولات کشاورزی تولید می کنند چه کاری را انجام دادیم؟آیا عشایر و روستاییان بازاری برای عرضه محصولات خود دارند؟آیا مکانی است که دلال ها زحمات عشایرها و روستاییان را جمع آوری نکنند؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: باید شرایطی برای عشایرها فراهم شود که آن ها پیش از پیش و با دلگرمی و پشتوانه از مرزهای کشور نگهداری کنند و تولید داشته باشند./880/۲۰۲/ح

ارسال نظرات