۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۲۳۱۷۵
حجت الاسلام سیاوشی خبرداد؛

تحصیل بیش از ۷۰ طلبه در حوزه علمیه امام صادق سمیرم

معاون فرهنگی حوزه علمیه امام صادق(ع) سمیرم از تحصیل بیش از ۷۰ طلبه در این حوزه علمیه خبرداد و گفت: برای سال تحصیلی جدید نیز ۳۰ طلبه جدید برای تحصیل به این مدرسه وارد شده اند.
مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه رشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان سمیرم از توابع اصفهان، پیش از ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام مهدی سیاوشی معاون فرهنگی حوزه علمیه امام صادق(ع) سمیرم در این دیدار به معرفی تاریخچه ای از این حوزه علمیه پرداخت و اظهار داشت: این حوزه علمیه از اوایل انقلاب تأسیس شد ولی در ایام جنگ تعطیل شد؛ از سال 85 ساختمان جدید بنا شد و از سال 87 جذب مجدد طلاب را آغاز کردیم.

وی افزود: ما در این مدرسه بیش از 70 طلبه داریم که 30 مورد از این تعداد جدید الورود هستند و عمده طلاب این مدرسه از استان های کهکیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری هستند و ما فعلا در این مدرسه تا پایه چهارم جذب طلبه داریم.

معاون فرهنگی حوزه علمیه امام صادق(ع) سمیرم با بیان این که مدیریت این مجموعه در حال حاضر بر عهده حجت الاسلام بهرامی از روحانیون بومی و اساتید برجسته حوزه علمیه است، ابراز داشت: به غیر از مدیر در این حوزه علمیه پنج استاد، معاون فرهنگی، معاون مالی و معاون آموزش نیز مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: با توجه به این که این حوزه علمیه فعلا تا پایه چهارم بیشتر ندارد، طلبه هایی که پایه چهارم را تمام می کردند باید برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه اصفهان می رفتند، ولی هم اکنون در حال برنامه ریزی هستیم تا سال آینده پایه پنجم هم داشته باشیم و همین طور سایر پایه های تحصیلی را دایر کنیم تا در نهایت حداقل تا پایه ششم جذب طلاب داشته باشیم.

حجت الاسلام سیاوشی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: البته نبود روحانی بومی در بسیاری از مراسمات فرهنگی و مذهبی و همچنین در مناسبت های مختلف مانند ماه محرم، صفر و رمضان زنگ خطر را در شهرستان سمیرم به صدا در آورده که حوزه علمیه امام صادق (ع) سمیرم با تعامل و همکاری مسئولان و خانواده ها می تواند گامی بلند در جهت حل این مشکل بردارد./1330/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات