۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۲۳۱۹۹
در آستان مقدس حضرت معصومه؛

تجمع اعتراض آمیز مردم قم در محکومیت کشتار مسلمانان میانمار برگزار می شود

مراسم محکومیت کشتار مسلمان میانمار پنج شنبه شب در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار می شود.
میانمار روهینگیا مسلمان کشتار مسلمانان روهینگیا در میانمار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم محکومیت کشتار مسلمان میانمار پنج شنبه شب با حضور مردم قم و زائران آستان مقدس حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار می شود.

سخنرانی این مراسم را حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری از اساتید حوزه علمیه قم  بر عهده دارد؛ در این مراسم همچنین سید علی حسینی‌نژاد مداحی می کند.

این مراسم با حضور اقشار مختلف مردمی، زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(ع)، مسؤولان و مدیران آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار می شود.

لازم به ذکر است، تاکنون در کشور میانمار 52 هزار نفر کشته شده اند، 26 مسجد به آتش کشیده شده، 200 هزار نفر بی خانمان شده اند، 5 هزار نفر از جمله کودک و نوجوان زندانی شده اند، بیش از 100 زن و دختر به واسطه تجاوز در این کشور کشته شده اند و مسلمان این کشور(برمه سابق واقع در جنوب شرق آسیا) از سال 1982 از حقوق شهروندی خود در این کشور محروم شده و رییس جمهور این کشور بیان کرده که مسلمانان که اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می دهند قوم خارجی بوده و باید این کشور را ترک کنند در حالی که مسلمان روهینگیا یک جمعیت هشتصد هزار نفری در این کشور هستند که تاکنون بیش از 73 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از مرز عبور کرده اند. اما گزارش های رسیده از ایالت راخین حکایت از آن دارد که دست کم سی هزار روهینگیایی در مناطق کوهستانی گیر افتاده اند و به ذخایر آب، دارو و غذا دسترسی ندارند.

همچنین رهبر معظم انقلاب در مورد مسلمان روهینگیا در رهنمودهای اخیر خود فرموده اند« همین امروز شما ملاحظه کنید؛ در یک کشورى در شرق آسیا – در میانمار – هزاران انسان مسلمان دارند کشته می شوند، دارند فدا میشوند، بر اثر تعصب، بر اثر جهالت – اگر نگوئیم دستهاى سیاسى در خود همین مسئله وجود دارد؛ فرض کنیم همان طور که ادعا می شود، بر اثر تعصبهاى دینى و مذهبى است – مدعیان دروغین حقوق بشر لب تر نمی کنند، همان هائى که براى حیوانات دل می سوزانند، همان هائى که اگر در جوامعى که مستقل از آنها هستند، وابسته‌ى به آنها نیستند، کوچکترین بهانه‌اى پیدا کنند، صد برابر آن را بزرگ می کنند، اینجا در مقابل کشتار یک عده انسان بى‌گناه، بى‌دفاع، زن، مرد، کودک، سکوت می کنند؛ توجیه هم می کنند! این، حقوق بشر اینهاست؛ حقوق بشرِ منقطع از اخلاق، منقطع از معنویت، منقطع از خدا. می گویند اینها میانمارى نیستند؛ خب، گیرم نباشند – البته دروغ می گویند، سیصد چهارصد سال است که اینها در آنجا زندگى می کنند؛ آن طور که به ما گزارش می شود – باید کشته شوند؟!»./968/ت۳۰۳/ج

ارسال نظرات