۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۲۳۲۰۸
حقیقت‌پور:

کشورهای اسلامی برای حمایت از مسلمانان میانمار دست به دست هم دهند

مشاور رییس مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای مسلمان در حمایت از مسلمانان میانمار باید دست به دست هم دهند و باید در این راستا به دولت میانمار فشارهای سیاسی و اجتماعی وارد کرد.
میانمار

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، منصور حقیقت‌پور با اشاره به کشتار مسلمانان در کشور میانمار، گفت: در حمایت از حقوق مسلمانان میانمار هیچ امیدی نمی‌توان به سازمان‌های بین‌المللی داشت چرا که همین سازمان‌ها بودند که به قاتل مسلمانان در میانمار جایزه صلح نوبل دادند.

وی افزود: کشورهای مسلمان باید در حمایت از مسلمانان میانمار دست به دست یکدیگر دهند و اقدام همه جانبه‌ای را در امدادرسانی به مسلمانان میانمار در دستور کار خود قرار دهند.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ امروز بیشتر از دارو و  غذا کودکان مسلمان میانمار نیازمند پوشاک هستند و این نشان می‌دهد که مسلمانان این کشور در چه شرایطی به سر می‌برند.

حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: امروز باید یک فشار سیاسی و اجتماعی به دولت میانمار وارد شود که حقوق مسلمانان در این کشور را به رسمیت بشناسد و شرایط زندگی را برایشان مهیا کند.

وی افزود: حامی اصلی آشوب‌ها و کشتار مسلمانان در میانمار کشور آمریکا است چرا که سعی دارد تا از این طریق زمینه را برای حضور خود در این کشور به بهانه رفع قائله فراهم کند. 

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا برای حضور خود در میانمار به دنبال بهانه است و چه بهانه‌ای بهتر از این چرا که  حضور در میانمار آمریکا می‌تواند خطوط انتقال انرژی که به سمت چین می‌رود را مهار کنند و خود را به کشور چین نزدیک کنند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر کشور میانمار منطقه خوبی برای استقرار آمریکایی‌ها به ویژه در حوزه نیروی دریایی است و از سوی دیگر ساختار سیاسی میانمار نیز به دست آمریکایی‌ها اصلاح شده است./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات