۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۵۲۳۲۴۸
استاد حوزه علمیه خواهران:

سیره امام هادی الگوی مدیریت و تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است

استاد حوزه علمیه خواهران خریداری مزارع کشاورزی و آباد کردن آنها را از اقدامات امام جواد(ع) و امام هادی(ع) برای بهبود وضعیت اقتصادی مسلمانان به ویژه شیعیان عنوان کرد.
زندگی امام هادی یک زندگی سراسر مقاومت و مبارزه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم خدایی، استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه امام هادی(ع) در طول زندگی خود در صریا اقامت داشتند، گفت: صریا نام یک روستا و مزرعه است که امام کاظم(ع) آن را خریداری کرده و امام رضا(ع) و امام جواد(ع) آن را به محلی آباد از نظر کشاورزی تبدیل کرده بودند و امام هادی(ع) به همراه مادر خود پس از تولد در این مکان اقامت داشتند.

وی با بیان اینکه صریا تنها محل اقامت امام هادی(ع) نبود، افزود: امام هادی(ع) از درآمد این مزرعه و سایر فعالیت های کشاورزی خود به مسلمانان و به ویژه شیعیان قرض می دادند تا در پناه این قرض بتوانند کسب کار عزتمدانه و مستقلی را آغاز کرده و وضعیت اقتصادی آنها بهبود یابد.

استاد حوزه علمیه خوارهان تصریح کرد: وضعیت اقتصادی مردم برای امام هادی(ع) به حدی اهمیت داشت که حتی ایشان در زمانی که پولی برای کمک به فقرا نداشتند از اعتبار خود استفاده کرده و با استفاده از این اعتبار برای فقرا قرض می گرفتند تا کسب و کار اقتصادی شروع کنند.

خانم خدایی با تأکید براینکه متأسفانه در حال حاضر وضعیت بد اقتصادی و بیکاری گریبانگیر جامعه شده است، تصریح کرد: چه خوب است که دولتمردان و افراد صاحب ثروت از این روش امام هادی(ع) برای بهبود وضعیت اقتصادی استفاده کرده و زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید ملی را در کشور فراهم کنند.

وی با بیان اینکه امام هادی(ع) در زمینه فرهنگی نیز با انحرافات مقابله کرده و یک جریان فرهنگی بر گرفته از اسلام نبوی و علوی در جامعه راه اندازی کرده و یک شبکه گسترده برای ارتباط با شیعیان و مسلمانان با وجود اختناق دستگاه حکومتی ایجاد کردند، یادآور شد: بهترین میراث امام هادی(ع) برای جامعه اسلامی زیارت جامعه کبیره است که با این زیارت می توان روحیه امام شناسی و ولایتمداری را در جامعه زنده کرد./968/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات