۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۵۲۳۲۶۷
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تأکید کرد؛

سرمایه گذاری قرآنی در حوزه های علمیه افزایش یابد

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه برای ایجاد یک جامعه قرآنی سرمایه گذاری قرآنی در حوزه های علمیه ضروری است، گفت: باید طلاب را مجهز به قرآن و حقایق نورانی آن کرد.
حجت الاسلام حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی، رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عصر امروز در دیدار با معاونت تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی و مدیریت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه بر مسأله ایجاد اشتیاق در طلاب برای انس با قرآن تأکید کرد.

وی با اعلام آمادگی برای برگزاری دوره های تربیت مربی و کارگاه ویژه قرآنی برای طلاب برای ایجاد اشتیاق به قرآن و تربیت مبلغان قرآنی، تصریح کرد: اگر حوزه های علمیه در این زمینه اعلام آمادگی کنند می توانیم کارگاه های قرآنی ویژه را برای طلاب با حضور مربیان برجسته قرآنی برگزار کنیم.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه باید به گونه‌ای عمل شود که طلاب با میل و اشتیاق به سمت قرآن حرکت کنند، گفت: به جای تهدید و زبان توصیه ای به طلاب باید گوهرها و درر قرآنی را به طلاب نشان داد تا با میل و اشتیاق به سمت قرآن حرکت کنند.

وی با تأکید بر ایجاد شوق در طلاب و خروج از زبان توصیه‌ای که از سوی مدیریت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه اشاره شد، افزود: اگر جلوه های قرآنی برای طلاب نشان داده شود این شوق در طلاب ایجاد خواهد شد، بنابراین لازم است طلاب را با نشان دادن معارف قرآنی به این سمت هدایت کنیم.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه سرمایه گذاری قرآنی در حوزه های علمیه است که جواب گوی جامعه خواهد بود، افزود: اگر طلاب و مبلغان ما قرآنی باشند ما شاهد آن خواهیم بود که جامعه نیز به سمت قرآن هدایت و حرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری کارگاه‌های قرآنی برای طلاب به منظور ورود به این فضا در جامعه، گفت: سرمایه گذاری که در این عرصه پاسخ گو باشد، سرمایه گذاری در تربیت مبلغان قرآنی است؛ چرا که این روحانیت و حوزه های علمیه است که می تواند در بین مردم اشتیاق برای انس با قرآن را ایجاد کنند.

حجت الاسلام حسینی حوزه های علمیه را مهم‌ترین بستر برای ترویج قرآن دانست و گفت: طلبه قرآنی می تواند با بیان شیوا و علم قرآنی خود مردم را در عمل به این کتاب شریف یاری کند./854/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات