۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۵۲۳۲۶۸
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

تبیین فرهنگ غدیر در جامعه مهمترین رسالت امروز حوزه های علمیه است

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، تبیین فرهنگ غدیر در بین عموم مردم را مهمترین رسالت امروز حوزه های علمیه برشمرد و گفت: عید غدیر روزی است که خدا نعمتش را کامل کرده است.
حجت الاسلام یدالله رحمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در بازدید از مرکز تخصصی معصومیه(س) شهرکرد و در جمع مدیر و کارکنان این مرکز، با تبریک میلاد امام هادی و دهه امامت و ولایت، روز عید غدیر را بزرگترین عید شیعیان بیان کرد و افزود: ترویج فرهنگ علوی در جامعه از ضرورتهای امروز کشور است که باید مورد توجه همه متولیان امر قرار گیرد.

وی تبیین فرهنگ غدیر در بین عموم مردم را مهمترین رسالت امروز حوزه های علمیه برشمرد و گفت: عید غدیر روزی است که خدا نعمتش را کامل کرده است؛ باید شکرگزار باشیم و این روز را به جشن و شادی در راستای ترویج فرهنگ علوی در جامعه بپردازیم.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه بی تفاوتی نسبت به فرهنگ غدیر در مکتب شیعه جایگاهی ندارد، اظهار کرد: همه ما نسبت به غدیر و ولایت امیر مؤمنان حضرت علی(ع) مسؤول هستیم؛ طلاب و روحانیت باید آنقدر در این زمینه روشنگری کنند که کسی جرات نکند خدشه بر غدیر وارد کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه روز غدیر روز بیعت با امام عصر(عج) است، تصریح کرد: باید دست در دست هم دهیم و با پولمان، با وقتمان، با هیأتمان و با هر وسیله ای که می توانیم به احیای فرهنگ غدیر در جامعه کمک کنیم و این مهمترین رسالت امروز حوزه های علمیه است.

این مقام مسؤول در ادامه ضمن تشکر از تلاشهای شبانه روزی مجموعه مدیریت و کارکنان مرکز تخصصی معصومیه(س) شهرکرد، اظهار کرد: هدف از تشکیل این مرکز تأمین استاد برای سایر مدارس علمیه خواهران در سطح عمومی و فراهم آوردن زمینه رشد علمی و معنوی طلاب است.

وی رشد و پویایی مرکز تخصصی معصومیه(س) را لازمه راه اندازی مقطع سطح 4 در استان دانست و گفت: تشکیل انجمن های علمی و پژوهشی در راستای استفاده از ظرفیتهای طلاب سطح سه در جهت رفع نیازهای جامعه لازم و ضروری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام رحمانی با تأکید بر اینکه باید معلومات در عرصه جامعه کاربردی و عملیاتی شود، افزود: در این زمینه نیازمند مهارت افزایی در بین طلاب هستیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه خروجی حوزه های علمیه در جامعه از سوی طلاب سطوح تخصصی باید صورت گیرد، اظهار کرد: باید برای سال تحصیلی جدید تحولات جدی در حوزه های مختلف صورت گیرد تا انشالله رشد و پویایی این مرکز نهایتا به راه اندازی مقطع سطح 4 در استان بیانجامد./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات