۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۵۲۳۳۰۹
همزمان با سالروز میلاد امام هادی برگزار شد؛

مراسم عمامه گذاری طلاب جامعه المصطفی مشهد

مراسم عمامه گذاری طلاب غیر ایرانی مدرسه برادران جامعه المصطفی مشهد مقدس با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور برگزار شد.
مراسم عمامه گذاری طلاب جامعه المصطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم عمامه گذاری طلاب غیر ایرانی مدرسه برادران جامعه المصطفی مشهد مقدس صبح امروز و همزمان با سالروز ولادت امام هادی(ع)، با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و آیت الله سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در محل این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام محمدحسین مهدوی مهر، رییس مجتمع عالی آموزش برادران جامعه المصطفی مشهد، در ابتدای این مراسم به معرفی ظرفیت های این مدرسه پرداخت و اظهار کرد: با توجه به این که اصالت های حوزوی برای ما اهمیت دارد، در مدرسه برادران جامعه المصطفی سعی کردیم برنامه ها را به همان سبک سنتی و با اجرای مباحثات برگزار کنیم و به عنوان الگو برداری از حوزه های علمیه پیشین، مَدرَس هایی را به سبک سنتی اداره می کنیم. علاوه بر این مباحث محتوایی و ارتباط وسیع میان طلاب و اساتید و مسؤولان این مدرسه نیز قابل توجه است.

وی افزود: در حال حاضر 20 گروه علمی آموزشی در قسمت های برادران و خواهران، مدیریت امور آموزشی و تربیتی طلاب در این مجتمع را بر عهده دارند و طلاب عزیز نیز با ارتباط خوب خود با این مجموعه توانسته اند پیشرفت های خوبی داشته باشند.

رییس مجتمع عالی آموزش برادران جامعه المصطفی مشهد در تبیین موفقیت های این مجتمع خاطرنشان کرد: طلاب ما در المپیادهای علمی و برنامه های مختلف ستاد و نیز در قبولی های کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین در بحث پایان نامه ها و رساله ها رتبه هایی را کسب کرده اند که نشان از موفقیت آن ها دارد و البته با این وجود ما در تلاش هستیم که نواقص کار را مرتفع کنیم تا پیشرفت های بیشتری حاصل شود.

آیت الله اعرافی سخنران ویژه این مراسم نیز طی سخنانی ضمن تبریک میلاد با سعادت امام هادی(ع)، به تبیین شرایط سیاسی اجتماعی عصر امامت این امام همام پرداخت و شیوه مقابله خلفای عباسی با ائمه پس از امام کاظم(ع) را دارای پیچیدگی های خاص و کم نظیر قلمداد کرد.

گفتنی است، مولودی خوانی و عمامه گذاری طلاب غیر ایرانی این مدرسه علمیه، بخش پایانی این مراسم بود./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات