۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۵۲۳۳۱۴
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خراسانی:

حوزه انقلابی و تمدن ساز حوزه ولی و امام شناس است

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم بابیان این‌که فقه سیاسی امروز در حوزه‌های علمیه زنده است، گفت: حوزه به‌روز آن حوزه‌ای است که به‌خوبی تهاجم و شبهات را می‌داند و می‌فهمد و برای هریک جواب دارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خراسانی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی عباسی خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب تهرانی پرداخت و اظهار داشت: حوزه‌های علمیه به این مفهوم عمیق دینی توجه داشته باشند که استمرار رسالت و امامت در عصر امروز همان حقیقت ولایت مطلقه فقیه است.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که الگوی مواجهه با حقیقت ولایت مطلقه فقیه در ایجاد تمدن اسلامی تعیین‌کننده است، گفت: اگر با این نگاه و شاخص که ولایت مطلقه فقیه ادامه ولایت رسول‌الله است بنگریم رهبری معظم انقلاب حکم دیدبان و نگهبان برای نظام اسلامی در قالب سکان‌داری بصیر خواهد بود؛ بر این اساس کسی که سکان‌دار، دیدبان و نگهبان است مسائلی را مشاهده می‌کند و از حقیقت آن عالم است که مرتبط به آینده جهان اسلام و نظام اسلامی است درحالی‌که عموم امت و حتی مسئولان اداره دولت اسلامی ممکن است از حقیقت آن غافل باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی بابیان این‌که هشدارها، پیام‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حکم سند چشم‌انداز امت و دولت اسلامی را دارد، عنوان داشت: باید توجه داشت که هشدارها، پیام‌ها و هدایت‌ها به این‌گونه است که باید بر حقیقت تمدن سازی اسلامی تمرکز شود؛ بر این اساس قطعاً ما در این سال تحصیلی نیاز به این داریم که حوزه باید حوزه انقلابی باشد.

وی ادامه داد: حوزه انقلابی یعنی حوزه پویا و زنده؛ حوزه‌ای که به مقتضیات مردم و زمانش آگاه است؛ بر این اساس بر طلاب علوم دینی لازم است تمام مطالعات و پژوهش‌های خود را ناظر بر جریان تمدن سازی نوین اسلامی تهیه و تنظیم کنند.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم بابیان این‌که فقه سیاسی امروز در حوزه‌های علمیه زنده است، گفت: حوزه به‌روز آن حوزه‌ای است که به‌خوبی تهاجم و شبهات را می‌داند و می‌فهمد و برای هریک جواب دارد.

وی با تأکید بر این‌که حوزه انقلابی و تمدن ساز حوزه ولی و امام شناس است، اظهار داشت: باید توجه داشت در جهان امروزی بیشترین تهاجم و شبهات در حوزه ولایت است؛ بر این اساس باید توجه داشت که و.لایت مطلقه فقیه استوانه نظام اسلامی است که باید از کیان آن صیانت شود./837/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات