۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۵۲۳۳۱۵
با موضوع پیگیری و بررسی مطالبات رهبری از حوزه علمیه؛

نشست هم‌افزایی تشکل‌ها و گروه‌های تبلیغی تهران برگزار شد

نشست هم‌افزایی تشکل‌ها و گروه‌های تبلیغی تهران با موضوع پیگیری و بررسی مطالبات رهبری از حوزه علمیه تهران با حضور تشکل‌ها و گروه‌های مختلف طلاب برگزار شد.
دیدار رهبری

گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه هم‌افزایی تشکل‌ها و گروه‌های تبلیغی تهران با موضوع پیگیری و بررسی مطالبات رهبری از حوزه علمیه تهران با حضور تشکل‌ها و گروه‌های مختلف طلاب بعدازظهر امروز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام عامری عضو جمعیت طلاب انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه رهبری بعد از دیدار سال پیش طلاب معترض بودند که سال گذشته تنها مدیران و مسؤولان حوزوی در دیدار با رهبری حرف زدند، اظهار داشت: از این رو در دیدار امسال رهبری؛ طلاب سخن گفتند، اما اینکه معیار انتخاب افراد سخنگو چه بوده است یک موضوع مهم است.

وی ادامه داد: معاون پژوهشی مرکز مدیریت از روی طرحی که گذاشته بودند، ١٥٠نفر را انتخاب کردند و این تعداد را به کارگروهای ده نفر تقسیم کرده و قرار بر این شد که هرکدام متنی را آماده کنند و یک نفر به عنوان نماینده طلاب برای سخنرانی بفرستند.

وی تاکید کرد: وقتی تشکل و گروه‌های طلاب همانند دانشگاه در حال فعالیت هستند چرا نباید شناخته شوند، ما متاسفانه هیچ کسی را در امر تبلیغ برای سخنرانی در بیت رهبری نداشتیم و این در حالی است که ما گروه‌های تبلیغی زیادی را داشتیم.

حجت الاسلام عامری یادآور شد: تشکل حوزوی تعریف و کارکرد و اقتضاءات خاص خود را دارد و با تشکل دانشجویی متفاوت است دانشگاه سیستم علمی است و در مقابل حوزه یک سیستم تربیتی دارد و این امر کار را برای ورود افرادی که از دانشگاه به حوزه می‌آیند سخت می‌کند، ما از امروز باید تلاش کنیم که تشکل‌ها را معرفی کنیم، به گفته رهبری حوزه را باید خود طلاب بسازند و به فکر مدیران نباشند.

وی افزود: مبارزه برای متشکل شدن امری است که رهبری بر روی آن تاکید داشتند و ما نیز باید به آن اهتمام بورزیم.

آغاز اقدامات لازم برای جلوگیری از سانسور اربعین

در ادامه محمودی احمدی، از فعالان فضای مجازی گفت: در بخش بین‌الملل در تشکیل کارگروه عربی خود از جنس اربعین در حال از بین بردن سانسور خبری هستیم؛ از این رو از چهره‌هایی که به زبان عربی مسلط هستند استفاده کردیم.

وی ابراز داشت: ما یک کانال تلگرامی به نام شن‌ها را برای همین کار تاسیس کرده‌ایم و هرهفته یک عملیات ویژه برای محتواهای مختلف را داریم.

درمان درد مردم اولین اولویت روحانیت است

در ادامه ابراهیم میرعزیزی مسوول خانه رسانه طلاب بیان کرد: باید یک ساختاری برای تشکل‌ها ایجاد شود که انحلال آن در جمع انجام شود، در این حالت می‌توان با رای‌گیری افراد منتخب برای سخنرانی در بیت مقام معظم رهبری را انتخاب کرد.

حجت الاسلام افشاری عضو گروه تبلیغی مبعوثون در ادامه اضافه کرد: جریان حزب‌الله نیاز به وجه‌سازی دارد، درد مردم اولین اولویت روحانیت است، روحانیت داعیه‌دار این کار است، ما برای نمونه می‌توانیم با ایجاد یک دیدار در بیمارستان با حضور طلاب و رسانه‌ای کردن آن جریان‌سازی درست کنیم.

وی ادامه داد: ما خودمان یک نقشه واحدی نداریم و نمی‌توانیم از پتانسیل‌ها به خوبی استفاده کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام هرو آبادی عضو خانه رسانه طلاب خاطرنشان کرد: هروقت مرز فعالیت و صحبت‌های طلبگی جدی می‌شود خطرناک است، برای نمونه وقتی یک طلبه برای موضوع قوه قضائیه انتقاد می‌کند اتفاقات خاصی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: ما امروز تنها جامعه مدرسین و مجمع مدرسین را داریم، همه همت نسل گذشته حوزه این است که آنجایی که مرز تفکر جدید به وجود آمده است نتوانسته با تشکل شکل بگیرد و ارتباط برقرار کند، شخصیت‎های مهم حوزه همچون امام راحل، شهید بهشتی و شهید مطهری کسانی بودند که از حوزه کنار گذاشته شدند و آن به خاطر تداخل تفکر جدید و سنتی حوزه بوده است.

حجت‌الاسلام هرو آبادی گفت: امروز اتفاق خوبی برای حوزه‌ها رخ داده است، وقتی رهبری اعلام کردند که طلاب باید به سوی تشکل‌سازی بروند این جمله یک بزنگاه تاریخی برای حوزه‌ها بوده است.

عضو خانه رسانه طلاب تصریح کرد: امروز که فعالیت‌های تشکل‌ها در بخش رسانه‌ای قوی‌تر شده و کارهای آنها به صورت یک مستند خبری تهیه می‌شود باید از این فرصت استفاده کرد، فرصت خوبی که امروز بعد تبلیغی ما عام تر بشود.

همچنین حجت الاسلام حسن مرادی نماینده مجمع نمایندگان تهران نیز در این نشست گفت: اینکه تشکلهای حوزه شناخته شوند یا نه مهم نیست مهم آن است امر رهبری انجام گیرد فلذا در جلسات هفتگی بخشهای مختلف سخنان رهبری را آنالیز خواهیم کرد و مخاطب هر بخش را معلوم و مطالبات ایشان را پیگیری خواهیم نمود.

در این نشست اعضای گروههای دیگر مانند مسجد صفا و ستاد ترویج احکام و تشکل فراگیر نیز حضور داشتند./816/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات