۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۵۲۳۳۱۹
آیت الله اعرافی:

طلاب جامعه المصطفی پیام اسلام را به گوش جهانیان برسانند

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: زمینه برای تبلیغ اسلام بسیار فراهم و راه برای ما گشوده شده است و طلاب جامعه المصطفی در این زمینه وظیفه مهمی بر عهده دارند.
سفر آیت الله اعرافی به استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علیرضا اعرافی در مراسم عمامه گذاری طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی العالمیه مشهد مقدس که همزمان با سالروز میلاد امام هادی(ع) در محل مدرسه عالی آموزش برادران این مجتمع برگزار شد، به مرور سیره سیاسی اجتماعی آن امام همام(ع) پرداخت.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به تدوام خط سیاسی امام هشتم(ع) در سیره امام هادی(ع)، گفت: آن چه در دوران امامت امام رضا(ع) رخ داد، حادثه بسیار بزرگ و پیچیده ای بود که دستگاه های اموی، مروانی و عباسی بای محو دستگاه امامت و ولایت انواع ترفندها را به کار گرفتند که در عصر مأمون این اقدامات بسیار پیچیده تر شد چرا که می خواست دستگاه امامت را در خلافت هضم کند.

وی افزود: مأمون می خواست در واقع مسیرهای جداگانه جریان امامت با جریان خلافت عباسی را به یک جریان تبدیل کند و این یک نقشه بسیار پیچیده بود که سابقه نداشت. از همین رو امام رضا(ع) سخت ترین شرایط را در قیاس با موقعیت های سایر ائمه برابر دشمنان اسلام داستند اما به بهترین وجه با این راهبرد مأمون مقابله فرمودند.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: موج انتشار پیام امام رضا(ع) و طنین آن همه را لرزاند و کاری که ایشان و امام جواد و امام هادی(ع) انجام دادند، اصولی داشت که باید به آن توجه کنیم. اولا این ائمه هدی در سخت ترین شرایط سعی کردند که ارتباط اهل بیت(ع) با آحاد مسلمانان حفظ شود؛ ثانیا سعی کردند ریزش و انحرافی که برخی شیعیان در زمان امام کاظم(ع) بین امت رواج دادند را معالجه کنند؛ ثالثا خط مقابله با ظلم و ستم را حفظ کردند و رابعا زمینه را برای غیبت امام زمان(عج) فراهم کردند تا جامعه آماده مواجهه با غیبت را داشته باشد.

 رییس جامعه المصطفی العالمیه در بخش دیگری از سخنان خود به بیان تذکراتی خطاب به طلاب جامعه المصطفی پرداخت و اظهار کرد: شرایط جهان شرایط پیچیده و حساسی است و جهانیان تشنه شنیدن حقیقت است. کارهای بسیاری در این زمینه وجود دارد که برای انجام دادن آن ها، هر کس باید هر مقدار توان دارد، به میدان بیاورد چرا که زمینه برای تبلیغ اسلام بسیار فراهم است و راه برای ما گشوده شده است و طلاب جامعه المصطفی در این زمینه وظیفه مهمی بر عهده دارند.

وی در پایان تأکید کرد: سخن ما در عالم، جنگ دینی و مذهبی نیست. امروز دست هایی در عالم در حال تلاش هستند تا جنگ مذهبی ایجاد کنند تا مسلمانان را از جنگ فقر و غنا و جنگ مستضعف و مستکبر غافل کنند. ما معتقد به تعامل علمی و گفتگوی صادقانه با تمام افکار در جهان هستیم و به دنبال در ک و بصیرت برای همه جهانیان هستیم./820/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات