۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۵۲۳۳۲۱
آیت الله حیدری:

ولایت امیرمؤمنان کامل کننده اسلام محمدی است

آیت الله حیدری گفت: غدیر روزی است که خداوند با ولایت امام علی(ع)، اسلام را کامل کرد و در حقیقت ولایت امیرمؤمنان(ع) کامل کننده اسلام محمدی(ص) بود.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز، در دومین همایش غدیر عشایر شادگان، که در حسینیه امام علی(ع) این شهر برگزار شد، با اشاره به اهمیت واقعه غدیر گفت: روز غدیر و واقعه غدیر محصور به یک زمان و مکان نبود، بلکه مربوط به تمامی اعصار و اماکن است، غدیر روزی است که با ولایت امام علی(ع) خداوند اسلام را کامل کرد و آن را به عنوان دین کامل برای مردم قرار داد؛ در حقیقت ولایت امیرالمؤمنین (ع) کامل کننده اسلام محمدی(ص) بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به مسؤولین و رسانه ها گفت: صدای مردم شیعه، مخلص، پاک و جهادگر شادگان و استان خوزستان باشید، این مردم از زمان جهاد عشایر عرب تا ۸ سال دفاع مقدس برای اسلام و انقلاب اسلامی جانفشانی ها کرده، شهدای زیادی تقدیم کردند و پس از آن برای حفظ انقلاب و ولایت فقیه جانانه ایستاده اند، این مردم مستحق این نیستند که آب برای آبیاری نخیلات نداشته باشند.

امام جمعه موقت اهواز افزود: حق آبه تالاب شادگان پسآب نیشکر نیست، اکو سیستم این هور بزرگ که مصدر رزق مردم است با این کار از بین رفته، کشاورزی در خوزستان از شمال تا جنوب قربانی سیاست فراقانونی، خلاف شرع و عرف انتقال آب خوزستان به فلات مرکزی شده است.

آیت الله حیدری تصریح کرد: ۶۰۰ هزار هکتار کانون گردوغبار در خوزستان ایجاد شده که دلیل آن خشکسالی نیست بلکه ریزگردها معلول انتقال آب خوزستان به دیگر استان ها است، و این یعنی فدا کردن خوزستان برای توسعه سایر استان ها.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با رهبرمعظم انقلاب، اظهار داشت: به ایشان عرض کردم که مردم خوزستان اسیر سیاست های اشتباه انتقال آب بین حوضه ای شده اند، آب خوزستان برای تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کافی نیست که ایشان فرمودند  "این طرح باید دو میلیون هکتار باشد نه ۵۵۰ هزار هکتار". ما ایده رهبرمعظم انقلاب و طرح دو میلیون هکتاری احیای اراضی خوزستان را مطالبه خواهیم کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره وضعیت بحرانی آب در خوزستان تصریح کرد: مردم خوزستان صبری به بزرگی ۸ سال دفاع مقدس دارند اما آب مایه حیات مردم و اقتصاد این استان است، نخیلات تشنه، رودها بی آب، تالابها از پساب نیشکر شور شده و ریزگردها زندگی مردم را مختل کرده است، صبر این مردم در این مورد به پایان خواهد رسید، و ما با تمام وجود برای احقاق حق خود ایستاده ایم و از راه قانونی حقوق خود را خواهیم گرفت. لذا از دولت می خواهیم طرح های انتقال آب خوزستان را متوقف کند./۹۴۵۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات